ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

فرمول‌هایی برای سود بردن در بازار طلا

iran-stars.com


هنگام خرید اول از همه خودتان با فرمول شماره یک مظنه را با توجه به اونس جهانی حساب کنید بعد مظنه ایران را از چند مغازه دربازار بپرسید و با قیمت مظنه خود مقایسه کنید و اختلاف را تشخیص دهید و بعد مبادرت به خرید کنید.
عصر ایران: همواره برای بسیاری از ما این سوال به وجود آمده که خرید و فروش طلا در بازارهای جهانی و بازارهای داخلی چگونه صورت می گیرد؟

معامله گران این "بازار هزار رنگ" به کاربردن اصطلاحات مختلف در رابطه با داد و ستد این کالا را به نوعی جذابیت این بازار می دانند. اما قبل از اینکه در رابطه با سازوکار معامله طلا و آشنایی با اصطلاحات آن در بازارهای داخلی آشنا شویم، بهتر است مختصر آشنایی با خرید و فروش طلا در بازارهای جهانی نیز داشته باشیم زیرا یکی از فاکتورهای اساسی در تعیین قیمت طلا و سکه در ایران، نرخ آن در بازارهای جهانی است.   

اساساً معامله طلا در انواع بورس های کالایی جهان با عیار و اوزان مختلفی انجام می شود: به عنوان مثال در بورس کالایی شانگ های، طلا با واحد پولی یوآن به ازای هر گرم در قالب شمش های یک کیلوگرمی مورد دادوستد قرار می گیرد یا اینکه در بورس کالایی توکیو طلا با واحد پولی ین به ازای هر گرم مبادله می شود.
 
اما در بازار لندن، سیدنی استرالیا، ایالات متحده (بورس کالایی نیویورک به صورت قراردادهای آتی با سررسیدهای مختلف) وضعیت اندکی متفاوت است و مبادلات به صورت دلار به ازای هر اونس مورد معامله قرار می گیرد. (اونس مخفف: oz) از واحدهای جرم است . Oz سرواژه عبارت ounce است.

ادامه مطلب ...

پنج موهبتی که دنیای اینترنت از ما گرفت!

iran-stars.com


گویا آی تی : بسیاری از ما نمی توانیم بدون اینترنت سر کنیم چرا که جامعه مدرن ما طوری رشد کرده که در بیشتر امور به آن متکی است. ما هر روز بخشی از عمر خود را در شبکه آنلاین و دنیای مجازی می گذارنیم و برخی از جوانان با اینترنت بزرگ شده و آنقدر به آن خو گرفته اند که هرگز متوجه اثراتی که اینترنت بر زندگی آنان می گذارد نخواهند شد. ناگفته پیداست، اینترنت برای این به وجود آمده که به بشریت خدمت کند و به ما اجازه دهد تا همیشه به راحتی با بقیه جهان در ارتباط باشیم.


با این وجود، این موهبت چندان هم بی هزینه نبود. بد نیست اگر گاهی با خود خلوت کنیم و از خود بپرسیم در این راه چه چیزهایی را قربانی کرده ایم. به این ترتیب، می توانیم چشم انداز مناسب تری از شرایط کنونی خود بدست آورده و به اینترنت با رویکرد محتاطانه تری بپردازیم تا اطمینان حاصل شود که بیش از آنچه به دست می آوریم هزینه نمی پردازیم.

ادامه مطلب ...

واژه نامه فارسی! (طنز)

iran-stars.com


سطل آشغال :

وسیله‌ ای ا‌ست موجود در خیابان‌ها جهت ریختن زباله در اطراف آنها !

مدرک تحصیلی :

کاغذی مستطیل شکل، در ابعاد مختلف که بسته به مقطع ، قیمتش فرق می‌کند !

اوراقچی :

تنها موجودی که زنها را بهترین رانندگان دنیا میداند !

حراج :

اصطلاحی‌ است که در آن به قیمت اصلی کالا درصدی اضافه کرده
و با ماژیک قرمزروی آن خط زده و قیمت اصلی کالا را در زیرش درج می‌کنند …!

ادامه مطلب ...

ولنتاین (ایرانی) مبارک باد ...

iran-stars.com
 
سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد
و آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد


در روزهای اواخر بهمن و اواسط ماه فوریه هستیم که مصادف شده با ولنتاین فرنگی و ولنتاین ایران باستان (سپندارمذگان) که این دو روز تنها به فاصله ی چهار روز از هم قرار دارند یعنی ۲۵ بهمن ماه (ولنتاین) و ۲۹ بهمن ماه (سپندارمذگان). ولی خیلی ها این چند روز را به "ولنتاین" که یک مناسبت خارجیست تعمیم می دهند و نسبت به ولنتاین ایرانی (29 بهمن) یا همان "سپندارمذگان" بی توجه هستند ! بطوریکه اکثر جوان ها بدون اینکه از تاریخچه ولنتاین اطلاعی داشته باشند، سعی می کنند که در این روز برای کسانی که دوست دارند هدیه بخرند و هر طور شده یگانه عشقشان را خوشحال کنند ...


چه خوب است که ما ایرانیان هم
علاوه بر اینکه روز 29 بهمن را بعنوان مبنا مورد توجه قرار می دهیم

این چهار روز فاصله را نیز ولنتاین (ر.و.ز ع.ش.ق) بدانیم

ضمن اینکه در 361 روز دیگر سال هم به یکدیگر عشق بورزیم

چون عشـــق با شما ایرانیان عزیز هرگز بیگانه نبوده و نیست

و عشق را فقط عشق است و بس ...



ملت ایران از جمله ملت هایی است که از گذشته های دور زندگی اش با جشن و شادمانی پیوند فراوانی داشته است، پیشینیان ما به مناسبت های گوناگون جشن می‌‌گرفتند و با سرور و شادمانی روزگار می‌‌گذرانده اند. و این جشن نیز نشان دهنده فرهنگ، نحوه زندگی، خلق و خوی، فلسفه حیات و کلاً جهان‌بینی ایرانیان باستان است و شایسته است که این حس دوستی و عشق ورزیدن را به فراموشی نسپاریم و 2۹ بهمن ماه روز سپندارمذگان و عشق ایرانی را گرامی بداریم.


طعم عشق و دوستی بر کام ساکنان ایران زمین جاودانه باد.

ادامه مطلب ...

چرا خانم‌ ها در زمستان پیرتر به نظر می‌رسند؟

iran-stars.com


برترین ها: یک گروه از متخصصان زیبایی اعلام کردند با فرا رسیدن فصل زمستان چشمان زنان نزدیک به 5 سال پیرتر از فصول دیگر به‌نظر می‌رسد. به گزارش برترین ها در این فصل به‌دلیل کاهش نور خورشید و تغییرات هورمونی، ویتامین D کمتری در بدن زنان تولید می‌شود که این عامل باعث می‌شود زیر چشمان آن‌ها تیره‌تر از قبل به‌نظر برسد. باز هم به‌دلیل کاهش شدت نور آفتاب، پوست انسان در این فصل روشن‌تر می‌شود که این عامل تیرگی زیر چشم‌ها را آشکارتر می‌کند.

متاسفانه از بین بردن این لکه‌ها و پف‌های تیره رنگ دشوارتر از چین و چروک‌های روی پوست صورت هستند و همین عامل نگرانی زیادی را برای زنانی که دچار این مشکل هستند به‌وجود می‌آورد. در زیر چشم رگ‌های بسیار ریزی وجود دارند که خون را زیر پوست به گردش درمی‌آورند. بر اثر عوامل خاصی این رگ‌ها به رنگ آبی تیره در می‌آیند و شکلی مشابه با کبودی را به‌وجود می‌آورند. در زمستان به‌دلیل رنگ پریدگی پوست و کمبود ویتامین D این لکه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

معمولا 10 درصد از زنان با این مشکل مواجه هستند و معمولا استفاده از کرم‌ها و محصولات آرایشی را تنها راه برطرف‌کردن تیرگی زیر چشم می‌دانند اما بهترین راه مبارزه با این لکه‌ها این است که زنان سعی کنند در فصل زمستان بیشتر در معرض نور خورشید باشند و ویتامین D بیشتری نیز مصرف کنند.

ادامه مطلب ...

با کیفیت ترین خودروها در بازار داخلی+جدول

iran-stars.com


دنیای اقتصاد: 27 خودرویی که در گزارش دی ماه مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند، مانند ماه‌های قبلی در ۹ معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور»، «ترمز»، «تجهیزات الکتریکی»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «صداهای غیرعادی»، «بدنه»، «نفوذ آب» و «رنگ» ارزیابی شده‌اند.

در این بین، خودروهایی که بین صفر تا ۱۲۰ نمره منفی کسب کرده‌ اند، در دسته «خیلی خوب» قرار گرفته اند و آنها که بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ نمره منفی به دست آورده‌اند، در گروه «خوب»ها جای دارند.

از نکات قابل توجه ارزیابی کیفی دی ماه می‌توان به صعود کیفی پژو پارس، رتبه بهتر تندر پارس خودرو نسبت به تندر ایران خودرو و همچنین حضور مزدا2 در جمع خودروهای تحت ارزیابی برای اولین بار، اشاره کرد.

ادامه مطلب ...

تفاوت مدیـران در اونـور دنیا و اینـور دنیا !

iran-stars.com


اونور دنیا : موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده می‌شود.
اینور دنیا : موفقیت مدیر سنجیده نمی‌شود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است.

اونور دنیا : مدیران بعضی وقت ها استعفا می‌دهند.
اینور دنیا : عشق به خدمت مانع از استعفا می‌شود.

اونور دنیا : افراد از مشاغل پایین شروع می‌کنند و به تدریج ممکن است مدیر شوند.
اینور دنیا : افراد مادرزادی مدیر هستند و اولین شغلشان در بیست سالگی مدیریت بزرگترین‌های کشور است.

اونور دنیا : برای یک پست مدیریت، دنبال مدیر می‌گردند.
اینور دنیا : برای یک فرد، دنبال پست مدیریت می‌گردند و در صورت لزوم این پست ساخته می‌شود.

ادامه مطلب ...

یادی از گوشی‌های قدیمی در ایران + تصاویر

iran-stars.com


حس نوستالژیکی که این روزها با به خاطر آوردن آن‌ها به ما دست میدهد شاید یکی از قشنگترین حس‌ها باشد. این گوشی‌ها در زمان خودشان آنقدر زیاد شده بودند که شاید از بدست گرفتن آن‌ها خجالت میکشیدید اما این روزها به داشتن آن‌ها افتخار میکنید.
ما نیز سعی کردیم تا گزارشی از این گوشی‌های بسیار نوستالژیک تهیه کنیم و مروری داشته باشیم بر تعدادی از آن‌ها که برای ما و شما یادآور خاطرات تلخ و شیرین هستند:

ادامه مطلب ...

10 اشتباه متداول در آداب معاشرت

iran-stars.com


آداب معاشرت فقط مختص رفتار شما سر میز غذا نیست، آداب معاشرت انعکاسی از چشم‌انداز کلی شما در روابط اجتماعی و زندگی جمعی است. اینکه در اتوبوس شلوغ جایتان را به پیرزنی که ایستاده است ندهید، چیزی درمورد شما به همه آنهایی که بیننده هستند می فهماند—اینکه حاضر نیستید لحظاتی راحتی خود را به خاطر دیگری به خطر بیندازید.

در اکثر موقعیت‌ها، تصویر و ظاهر شما بخشی از چیزی نیست که توصیف‌کننده شماست؛ بلکه همه آن چیزی است که شما را توصیف می‌کند. کسانیکه چیزی درمورد شما نمی‌دانند با تنها اطلاعاتی که در دست دارند جای خالی‌ها را پر می‌کنند، و آن چیزی نیست جز آنچه از رفتار و کردار شما می‌بینند. صرفنظر از فکری که شما درمورد خودتان دارید، یک عادت اجتماعی بد می‌تواند معیار فکر دیگران نسبت به شما شود: هر کسی که ببیند شما غذایتان را با دهان باز می‌جوید خیلی قبل از اینکه شغل یا تخصص شما را به خاطر بسپارد، آنرا به یاد خواهد آورد.

ادامه مطلب ...

تصاویر هوایی از زیباترین استادیوم های سراسر دنیا

استادیوم کیپ تاون - آفریقای جنوبی



 iran-stars.com


استادیوم پتکو پارک - سن دیگو، امریکا


iran-stars.com

ادامه مطلب ...

خانمها برای دوام زندگی مشترک باید زیباشوید

iran-stars.com


دانشمندان متوجه شدند، راز شاد بودن در زندگی مشترک این است که زن همیشه از همسرلاغرتر باشد.
 

ادامه مطلب ...

رازهای سلامتـی از زبـان دانشمنـدان ژاپنـی

iran-stars.com


اگر به سلامت زیستی اهمیت می دهید و دوست ندارید به این زودیها گوهر ارزشمند سلامتی را از دست بدهید، فقط کافیست به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنید!

ادامه مطلب ...

پزشک "مایکل‌ جکسون" خطر ندارد!

iran-stars.com


کنراد موری که به اتهام تجویز داروی بی‌هوشی قوی به جکسون به تحمل چهارسال حبس محکوم شده، از دادگاه خواستار شد تا از زندان آزاد شود.گفت: برای جامعه خطری ندارم و فرار نیز نخواهم کرد.

ادامه مطلب ...