ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

چه بخـوریم که خوش به حـالمان شود ؟

iran-stars.com


 اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید:

زمانی که دیدید دکمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط 105 کالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

 اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید:

هشت عدد زرد‌آلوی خشک حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است که همه این‌ها کمک می‌کنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نکرده و از تشکیل سنگ‌های اگزالات کلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های کلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ کلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف کنید و برگه زردآلو بخورید.

ادامه مطلب ...

دام‌های پنهان ازدواج

iran-stars.com


دختر جوانی را تصور کنید که در خیابان با مردی آشنا می شود و با دیدن کارت ویزیتی که روی آن نام و نام خانوادگی مرد همراه با عنوان دکتر نوشته شده، او را باور می کند و با این خوش باوری که «از من خوشش آمده بود و می گفت قصد دارد به خواستگاری ام بیاید» به او نشانی و شماره تلفن خانواده اش را می دهد.


دادن نشانی و شماره تلفن خانواده به خواستگاری تصادفی کار بدی نیست. بهتر از رفت و آمد با مرد فریبکار بدون اطلاع پدر و مادر و دور از چشم آنهاست. به شرط آنکه بزرگترها، چنان که از آنها انتظار می رود، مثل دختر یا پسر جوان شان اسیر احساسات نشوند و با عقل و درایت به بررسی و تحقیق بپردازند.

آقای دکتر سعید که بعداً معلوم می شود راننده وانت باری است با شغل بارکشی، با چرب زبانی تمام پس اندازهای دختر ساده دل را به عنوان راه اندازی مطب می گیرد و فراری می شود تا با پول های دیگری که از همین راه به دست آورده برای خود پژو 206 بخرد...

ادامه مطلب ...

شگفت‌ انگیز ترین شهر های باستانی دنیا!

iran-stars.com


وبلاگ جهان عجایب : مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است. این مجله به تازگی فهرستی از 12 شهر باستانی و شگفت انگیز جهان منتشر کرده که شهر پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان یکی از شهرهای حیرت انگیز دنیای باستان انتخاب شده است.
 
یکی از نکات قابل توجه این نشریه استفاده از دانشمندان علم جغرافیا برای تهیه گزارش ها و استفاده از عکاس های حرفه ای آرشیوی ویژه خود است. با هم نگاهی بر شهرهای شگفت انگیز دنیای باستان می اندازیم.

ادامه مطلب ...

زبان انسان، وقتی که ۱۵۰۰ برابر بزرگتر شده است + عکس

iran-stars.com


روی سطح زبان ما برآمدگی‌های متعددی وجود دارد که از چهار نوع پاپیلای گوناگون تشکیل شده است. بخش بزرگی از این پاپیلاها، پاپیلای نخی‌شکل نام دارد که تصویرش را می‌بینید.
 
پاپیلای نخی شکل برای حس فیزیکی مواد غذایی استفاده می‌شود و فاقد جوانه چشایی است. این تنها چشیدن طعم غذاها و خوراکی‌های مورد علاقه‌مان نیست که باعث می‌شود از خوردن آنها لذت ببریم، بلکه پاپیلاهای نخی‌شکل زبان ما هم با تشخیص بافت مواد غذایی به بهبود این تجربه کمک می‌کنند. اغلب برآمدگی‌های روی زبان ما را این نوع از پاپیلاها تشکیل می‌دهد و می‌تواند به ما در درک حس فیزیکی غذاها کمک کنند.


در این تصویر که توسط میکروسکوپ الکترونی پویشی با بزرگنمایی ۱۵۰۰ بار از زبان انسان گرفته شده، این پاپیلاها به صورت غنچه‌های مخروطی‌شکل دیده می‌شوند. آنها می‌توانند با هر فشار کوچکی حتی فشار ناشی از صرف مایعات غلیظ خم شوند و عبور مایع و بافت آن را احساس کنند. جالب است بدانید آنها دائما در حال از دست دادن بافت مرده و رویش سلول‌های تازه هستند و به همین دلیل در این تصویر سطح آنها پوشیده از پولک به نظر می‌رسد.

ادامه مطلب ...

چگونه هدیه ای مناسب برای آقایان تهیه کنیم؟

iran-stars.com


معمولاً خریـدن کادو برای آقـایـون کــار ساده ای نیست؛ اما باید به این فکر باشیم که معمای "چه چـیز می تـوانـم بـه او هـدیـه بـدهـم کـه دوسـت داشته باشد؟ " را به هر نحوی که شده حل نماییم.


اگر همسری دارید که هر چیزی که فکرش را می کنید، دارد ( البته بجز یک لامبورگینی نیم میلیون دلاری )، یا یک برادر که هر روز سرگرمی هایش را تغییر می دهد، و یا پدری که به شما می گوید هیچ چیز نمی خواهد برایش بخرید – به ویژه چیزهایی که خیلی دوست می دارد – بنابراین در این شرایط، تهیه کادوی مورد علاقه هر یک از افراد مذکور، کار واقعا چالش آمیزی است.


هر چند هیچ هدیه مناسبی وجود ندارد که به وسیله آن بتوان تمام آقایون را راضی نگه داشت، اما این ۶ نکته شما را با ذهنیت خرید هدیه آشنا می کند و به شما کمک می کند هدیه ای را برایشان انتخاب کنید که از ته دل آنرا دوست بدارند.

ادامه مطلب ...

۱۰ آنتی ویروس برتر برای ویندوز

iran-stars.com


در سال ۱۹۷۰ بصورت عمومی تکنولوژی و فن آوری ای اختراع شد که همه ی جهان را دگرگون ساخت و بعد ها به عنوان شبکه ی جهان وب شناخته شد . از آن زمان تا کنون اینترنت بوجود آمد اما با گذشت زمان و وابسته شدن بسیاری از افراد به اینترنت تمام تهدیدات محیطی نیز افزایش یافت و این تهدیدات محیط آنلاین به نگرانی بسیاری برای دولت ها تبدیل شد .
 

علاوه بر محیط آنلاین ، بخاطر گسترش اطلاعات فردی و سازمانی بر روی کامپیوتر ها و تمایل هکر ها برای بدست آوردن آن ها ، مبحث امنیت به یک مساله ی جدی برای هر کسی تبدیل شده است.

اما محافظان ما در این جهان تنها آنتی ویروس ها هستند که هزاران گونه از آن در دنیای وب وجود دارد . اما روز به روز به گستردگی جواب اینکه "کدام آنتی ویروس برای من بهتر است؟” بعضی از ما را دچار مشکل کرده است. در این پست از سایت ایران استارز قصد داریم با توجه به اطلاعات آماری، بررسی های متعدد و تجربه شخصی در مورد این نرم افزار ها به این سوال پاسخ بدهیم . البته قبل از اینکه ما بررسی را شروع کنیم توجه داشته باشید که آنتی ویروس ها بر اساس آخرین بروزرسانی ها و آپدیت ها بررسی شده اند پس شماهم همیشه این کار را در نظر بگیرید .

ادامه مطلب ...

ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!

iran-stars.com


شما در سالن سینما ننشسته یا بر روی مبل راحتی تان لم نداده اید، این هم فیلم پیشتازان فضا یا هر فیلم علمی تخیلی دیگری با آن همه ربات و صفینه و این داستانها نیست! حقیقت آن است که دوستان چشم بادامی مان در حال ساخت یک آسانسور فضایی کاملاً واقعی هستند و امید می رود تا سال 2050 آن را افتتاح کنند! بنا به خبر منتشره در روزنامه یومیوری ژاپن، شرکت ساختمانی اوبایاشی قول داده تا نیمه قرن جاری آسانسوری به ارتفاع 36,000 کیلومتر را به بهره برداری برساند.

ادامه مطلب ...

گیاهان دارویی و تقویت حافظه

iran-stars.com


مهمترین دلایلی که بعضی از گیاهان دارویی را برای تقویت حافظه و رفع نسیان یا فراموشی مناسب ساخته است: 

ادامه مطلب ...

ایده یک برنج فروش ( امپراطوری سامسونگ )

iran-stars.com


سامسونگ امکانات بسیاری برای کارمندان خود فراهم کرده است. کارمندان این شرکت از خانه های گرانقیمت و مدارس ویژه برای فرزندانشان برخوردارند.


مجموعه سامسونگ کره جنوبی شامل شرکت های متعدد فعال در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، صنایع سنگین، خودروسازی، ساختمان سازی، امنیت، بیمه، تبلیغات و غیره است. تعداد کارکنان شرکت های زیر مجموعه سامسونگ، 344 هزار نفر است.

ادامه مطلب ...

11 نکته جالب درباره خواب های شبانه

iran-stars.com


رویاها و خواب های شبانه از دیرباز مورد توجه بشر بوده و پادشاهان همواره مفسرانی را برای تعبیر خواب هایشان داشته اند، اما حقایق جالبی در مورد رویاها وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. برخی افراد فقط خواب های سیاه و سفید می بینند.

ادامه مطلب ...

اطلاعات الکترونیکی 10 بانک لو رفت !!!

iran-stars.com


هجوم مردم به عابر بانک ها برای تغییر رمز/ سوء استفاده ای گزارش نشده است/ امکان برداشت وجه فعلاً وجود ندارد



در پی اخراج یکی از مدیران این شرکت به دلیل اختلاف داخلی، این مدیر اطلاعات بانکی را افشا کرد.


اطلاعات الکترونیکی 10 بانک لو رفت، شرکت "ف.ا" اطلاعات را درز کرد، هجوم شهروندان به عابربانکها، وجود بیش از 122 میلیون و 500 هزار کارت بانکی، بانک مرکزی معاون فناوری ندارد؛ جدیدترین اطلاعات شوک جدید بانکی است.

مشاهدات خبرنگار عصرایران نیز حاکی از شکل گیری صف های غیر معمول در برابر عابر بانک هاست تا نسبت به تغییر رمز خود برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اقدام کنند. انتقاد از بانک مرکزی به دلیل ناتوانی در حفظ اسرار بانکی مردم ، از عمده ترین مباحثی است که مردم در صف های عابر بانک مطرح می کنند.

ادامه مطلب ...

۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره عطسه!

iran-stars.com


عطسه یک امر طبیعی است که می‌تواند در زمان‌های مختلف و بصورت‌های متفاوت رخ دهد. در این مطلب به دلایل اینکه چرا در زمان‌های عجیب عطسه‌مان می‌گیرد اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب ...

۱۰ فرمانده‌ بزرگ و فاتح تاریخ دنیا

iran-stars.com


احتمالا با من هم عقیده اید که تاریخ را فاتحان می نویسند و در تاریخی که فاتحان می نویسند اغلب نیمی از ماجرا آن طور که بوده و شده، نوشته نخواهد شد. اما خوب این هم از قوانین طبیعت است و نمی شود تغییری در آن ایجاد کرد. اما با این حال از همان نصفه هم می شود در تاریخ چیز های جالبی یافت.

ادامه مطلب ...

شیوه‌ای تضمینی برای تسخیر قلب دیگران

iran-stars.com


خیلی‌ها اعتقاد دارند که عشق فقط یک افسانه است و در دنیایی که آدم‌ها، حتی وقت کافی برای انجام کارهای ضروری و شخصی ندارند، آیا هنوز می‌شود کسانی را پیدا کرد که عاشق کسی باشند؟ وقتی به کسی علاقه داری حتما دوست داری او هم مثل شما همان حس را داشته باشد اما گاهی با همه علاقه و اشتیاقی که به شریک زندگی‌ات داری متوجه می‌شوی آن طرف سکه خیلی خوشایند شما نیست. نه تنها او را به سمت خودت جذب نمی‌کنی بلکه از میزان عشق و علاقه او نسبت به‌خودت آگاهی نداری اما نترس چون اگر واقعا تصمیم بگیری که دوباره همراه زندگی‌ات را عاشق خودت کنی، می‌توانی این کار را انجام دهی. در همین لحظه همه مشکلات ارتباطت را فراموش کن و با تمرکز، کارهایی که برایت می‌گوییم را انجام بده. معطل نکن!

ادامه مطلب ...

چطور می‌شود از طبقه ۳۲ برج پایین افتاد و جان سالم به در برد؟

iran-stars.com


گربه‌ها روی درخت زندگی و شکار می کنند. ترکیب قوانین فیزیکی، تکامل و فیزیولوژی بدن این حیوان باعث ‌شده حتی اگر از طبقه سی‌ودوم هم پایین بیفتند، مانند یک چترباز ماهر به زمین برسند و زنده بمانند.  گربه‌ها روی درخت زندگی و شکار می کنند. ترکیب قوانین فیزیکی، تکامل و فیزیولوژی بدن این حیوان باعث ‌شده حتی اگر از طبقه سی‌ودوم هم پایین بیفتند، مانند یک چترباز ماهر به زمین برسند و زنده بمانند.


 هفته گذشته یک گربه خانگی که از طبقه نوزدهم ساختمانی در شهر بوستون پایین افتاده بود، با کمی ضرب‌دیدگی در قفسه‌سینه جان سالم به در برد. دام‌پزشکان و زیست‌شناسان می‌گویند مجموعه‌ای از قوانین فیزیکی، تکامل و فیزیولوژی بدن این حیوان باعث می‌شود در اغلب موارد گربه‌ها حتی اگر از طبقه سی‌ودوم هم پایین افتاده باشند، مانند یک چترباز ماهر به زمین برسند و زنده بمانند. اما آنها چه شگردهایی را برای فرود آمدن با کمترین آسیب ممکن به کار می‌گیرند؟

ادامه مطلب ...