ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

المپیک سرعت حیات وحش!

iran-stars.com


یکی از حاضرین کلاسیک در این رده بندی، دونده قدرتمندی به نام چیتا با بیشینه سرعت 104 کیلومتر در ساعت بوده، اما عملکرد برخی گونه های دیگر می تواند موجب شگفتی هرچه بیشتر انسان شود.

 زیست نیوز- در المپیک تابستانی سال 2008، "یوسین بولت" دونده جامائیکایی موفق شد تا در دو ماده 100 و 200 متر به ترتیب رکوردهای 9.69 و 19.30 ثاتیه را به نام خود ثبت کند. وی موفق شد در مسابقان المپیک لندن رکود 9.63 ثانیه را در دو 100 متر ثبت کند. بیشینه سرعت 37.6 کیلومتر در ساعت بولت برای انسان فوق العاده است، اما این رقم در دنیای حیوانات و در مقایسه با بسیاری از جانواران بسیار کند محسوب می شود. بر همین اساس، "کریگ شارپ" از مرکز "پزشکی ورزشی و عملکرد انسان" در دانشگاه "برونل" لندن، اخیرا برخی از حیوانات که بهترین عملکرد در زمینه سرعت را دارند، رده بندی کرده است. یکی از حاضرین کلاسیک در این رده بندی، دونده قدرتمندی به نام چیتا با بیشینه سرعت 104 کیلومتر در ساعت بوده، اما عملکرد برخی گونه های دیگر می تواند موجب شگفتی هرچه بیشتر انسان شود.


شاهین پرگرین:  


iran-stars.com


سریعترین حیوان جهان از نیروی گرانش و آیرودینامیک فوق العاده بدن خود برای کسب بیشینه سرعت 185 کیلومتر در ساعت استفاده می کند. برای ثبت این رکورد از شیوه "شیرجه رادار" استفاده شده و حتی عنوان شده از طریق شیوه های دیگر ثبتسرعت، ارقام بیشتری نیز ثبت شده است.
 
 
اسپین تیلد سوئیفت:


iran-stars.com


بر خلاف شاهین پرگرین که بیشنه سرعت خود را در زمان شیرجه کسب می کند، این پرنده می تواند در هنگام پرواز مستقیم به بیشینه سرعت 170 کیلومتر در ساعت برسد. این پرنده ها در ضخره ها لانه گزینی کرده و در هوا به شکار حشرات می پردازند.
 
 
شمشیر ماهی:


iran-stars.com


شمشیر ماهی توانایی شنا با بیشینه سرعت 108 کیلومتر در ساعت را دارد. زائده شمشیر مانند این حیوان موجب ارتقا پویایی حرکتش در آب شده و از قدرت پرش چشمگیری نیز برخوردار است.
 
 
چیتا:


iran-stars.com


این گربه گریز پا می تواند به بیشینه سرعت 104 کیلومتر در ساعت رسیده و عنوان سریعترین موجود خشکی را به خود اختصاص دهد. چیتا به لطف ستون فقرات انعطاف پذیر خود می تواند گام هایی به بلندی 7 تا 8 متر بردارد. سرپنجه های بلند و غیر جمع شونده همانند کفش های دوندگان افزایش کشش را برای چیتا به ارمغان می آورند.
 
 
پرانگ هورن:


iran-stars.com


پرانگ هورن گونه ای از بزهای کوهی آمریکایی است که می تواند به بیشینه سرعت 93 کیلومتر در ساعت دست یافته و حداقل به مدت نیم ساعت با سرعت 64 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد. در حال حاضر، پرانگ هورن ها از جنوب غربی کانادا تا جنوب غربی آمریکا ساکن هستند و سریعترین حیوانات خشکی در نیمکره غربی محسوب می شوند.
 
 
شیر:


iran-stars.com


شیرهای ماده می توانند به بیشینه سرعت 80 کیلومتر در ساعت دست یابند. شیرها نیز مانند گربه سانان بزرگ دیگر به سرعتخسته شده و به واسطه اندازه کوچک قلب و ناتوانی در هماهنگی میان تنفس و گام هایشان تنها می توانند بیشینه سرعتشان را در مسافت های کوتاه حفظ کنند.
 
 
و اما انسان:


iran-stars.com


ما هر چهار سال یک بار در مسابقات المپیک تابستانی یا مسابقان جهانی می توانیم بیشینه سرعت خود را جشن بگیریم. با وجود این، حتی بیشینه سرعت 37.6 کیلومتری یوسین بولت نیز تنها اندکی بیشتر از سرعت شتر که می تواند به بیشینه سرعت 35.3 کیلومتر در ساعت برسد، است.


iran-stars.com 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد