ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

چگونه و چرا باید صبح ها زود از خواب بیدار شویم؟

iran-stars.com


مادربزرگ ها و پدربزرگ ها همیشه توصیه میکنند که شب‌ ها زود بخوابید و صبح اول وقت هم از خواب بیدار شوید؛ البته این موضوع مربوط به کشور یا فرهنگ خاصی نیست و تقریباً همه مردم دنیا فواید سحرخیزی را تائید میکنند. ، با این حال، اگر شما عادت دارید شب‌ها تا دیر وقت بیدار بمانید و کارهایتان را انجام دهید و این موضوع هم مشکلی برایتان ایجاد نکرده است، شیوه‌تان را تغییر ندهید؛ بعضی‌ها شب‌ها بهتر فکر می‌کنند و گروهی هم صبح‌ها.


بنابراین اگر شما هم فکر می‌کنید از آن دسته انسان‌هایی هستید که شب‌ها راحت‌تر مشغول کار و فعالیت می‌شوند، همین که آن را درک کرده‌اید و مطابق آن عمل می‌کنید، بسیار خوب است. اما اگر دوست دارید صبح زود از خواب بیدار شده و مشغول کارهایتان شوید، بهتر است این نکات را هم بدانید، شاید انگیزه بیشتری برای بیدار شدن و بیرون آمدن از رختخواب به شما بدهد:_ یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی، مشاهده طلوع خورشید است؛ بنابراین اگر صبح زودتر از رختخواب بیرون بیایید، می‌توانید به آغاز روز جدید خوش‌آمد گفته و از دیدن یک صبح زیبا شادمان شوید.


_ در ساعات اول صبح، سکوت و آرامشی وصف نشدنی، در کوچه و خیابان حاکم است؛ ماشین‌ها هنوز شروع به حرکت در خیابان و بوق زدن نکرده‌اند، بچه‌ها خواب هستند و صدای گریه و جیغشان شنیده نمی‌شود، تلویزیون‌ها خاموش است، بچه همسایه موسیقی تمرین نمی‌کند و در کل همه جا آرام است و دلنشین.


_ اگر هر روز صبح حتی چند دقیقه هم زودتر بیدار شوید، فرصت بیشتری برای تهیه صبحانه مورد علاقه‌تان خواهید داشت و می‌توانید در زمان مناسب آن را میل کنید. خیلی‌ها این قدر دیر از رختخواب بیرون می‌آیند که حتی فرصت ندارند یک لیوان شیر بنوشند و به محل کارشان بروند؛ شاید این گروه از افراد نمی‌دانند متخصصان در مورد صبحانه چه نظری دارند، آن‌ها می‌گویند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که به هیچ وجه نباید حذف شود.


_ با این کار علاوه بر فرصت کافی برای صرف صبحانه‌ای کامل و لذیذ، ورزش کردن هم برایتان میسر می‌شود؛ فقط کافی است از شب قبل فکر کنید و برای ورزش صبح فردا کمی زمان بگذارید.


_ علاوه بر تمام این مواردی که گفته شد، اگر صبح‌ها زودتر بیدار شوید، دیگر در ترافیک خسته‌کننده صبحگاهی گیر نمی‌افتید و می‌توانید به موقع در محل کارتان حاضر شوید، البته با توجه به مصرف صبحانه، ورزش کردن و همچنین عدم استرس ناشی از ترافیک و… بهره‌وری شما هم افزایش چشمگیری خواهد داشت.


راه سحرخیزی:


حالا شاید این سۆال برای شما مطرح شود که چطور ممکن است با این همه کار و گرفتاری، صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید؟ نگران نباشید چون به شیوه‌هایی ساده، می‌توانید عادت زود خوابیدن و زود بیدار شدن را در خودتان ایجاد کنید.


_ اول از همه به یاد داشته باشید که این کار هم باید به تدریج و آهسته انجام شود؛ به این معنی که نمی‌توان عادت زود بیدار شدن را طی یک شب ایجاد کرد.


_ همچنین حتماً باید اجازه دهید شب‌ها زودتر از قبل بخوابید تا صبح هم بتوانید زودتر بلند شوید.


_ نباید ساعتی را که قرار است صبح زنگ بزند و شما را بیدار کند، کنار تخت بگذارید، بلکه بهتر است آن را در مکانی قرار دهید که برای خاموش کردنش مجبور به بلند شدن و بیرون رفتن از رختخواب باشید و به محض این که زنگ ساعت را قطع کردید نیز از اتاق خارج شوید.


آناتومی انسان و تشریح کامل بدن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد