ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

قلیان و سیگار نشانه افسردگی نوجوانان است


یک روانپزشک گفت: افسردگی در نوجوانان 1۵ تا 17 ساله می تواند به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتارهای بزهکارانه، افت تحصیلی و ارتباطات جنسی نامعقول بروز پیدا کند.


  

علامت افسردگی در کودکان و نوجوانان با افسردگی در بزرگسالان متفاوت است چرا که افسردگی در بزرگسالان به صورت گریه، خستگی، گوشه گیری، افکار خودکشی، عدم تمایل به کار کردن، افت عملکرد و مسائلی از این قبیل خود را نشان می دهد.


این روانپزشک گفت: در کودکان و نوجوانان علائم افسردگی بیشتر به صورت پرخاشگری است.استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در سنین پائین علائم افسردگی می تواند به صورت تغییر تغذیه، تغییر رفتار، افزایش چسبندگی به مادر، عدم ارتباط منطقی با همسالان، اختلال خواب، گریه کردن، گوشه گیری و شب ادراری بروز پیدا کند.


این روانپزشک ادامه داد: در سنین بالاتر و در سنین 15 تا 17 سال، افسردگی می تواند به صورت گرایش به سیگار، قلیان، انجام رفتارهای بزهکارانه، افت تحصیلی و ارتباطات نامعقول آشکار شود.


استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیان داشت: والدین در مواجهه با چنین رفتارهایی در کودک یا نوجوان خود باید از انجام رفتارهای خشن، کتک زدن ، محدود کردن و استفاده از اجبار برای تغییر رفتار فرزند خود بپرهیزند و سعی کنند در اولین فرصت با یک مشاور تماس گرفته و از او راهکار مناسب را جویا شوند.


منبع:خراسان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد