ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

دلیل ایجاد شدن جوش چه می باشد؟


آیا می دانستید که محل آسیب دیده می تواند گویای علت ایجاد شدن جوشتان باشد؟ ما حقایق جغرافیای جوش را از مدیر سیستم درمان پوستی آموزش جهانی، آنت کینگ، جویا شدیم.

بیاموزید که چطور جوش ها می توانند سرنخی از مشکلات دیگر در بدنتان باشند!

  

موسسه ی بین المللی پوست، یک نقشه ی صورت درست کرده، یک سیستم تحلیل پوست که صورت را به ۱۴ ناحیه تقسیم می کند که می توانید جداگانه تحلیل و درمانشان کنید.

آنت می گوید: این مفهوم زمانی به ذهنمان رسید که یک روز درباره ی سفسطه ی درمان سنتی پوست بحث می کردیم. ما همیشه در کلاس های علم چینی خوانش صورت و تحلیل پوست را درس می دادیم، بنابراین به نظر مفید می آمد که این دو مکتب را با هم ترکیب کنیم.

مکتب شرقی به بدن نگاه می کند، چگونگی چینش اعضا روی صورت و عدم تعادل احتمالی آن ها اما مکتب غربی بر پایه ی انواع پوست و شرایطشان، مصرف محصولات و عادت ها بنانهاده شده است. هر دو جنبه در درمان پوست بسیار مهم اند.
اما مشکلات پوستی بدن چطور؟ غدد چربی زیادی در نواحی سینه و پشت وجود دارند. بسیار متداول است پسر ها و خانم هایی که دچار جوش های صورت می شوند از جوش بدن هم رنج ببرند. ولی اگر کسی جوش صورت ندارد و دچار جوش بدن شده، به عوامل خارجی توجه کند.

مواد مصنوعی در لباس ها، عطر و برخورد با محصولات مو ممکن است دلیل آن باشند. خوشبختانه طب سنتی شرقی جوش بدن را هم بررسی می کند. در تشخیص طب چینی مشکلات سینه و پشت، اگر همه ی دلایل دیگر رد شدند، به ریه ها مربوط می شوند!

بیایید به نواحی مختلف صورت نگاهی بیندازیم و ببینیم چه چیزی باعث جوش می شود.
۱٫ پیشانی ( ناحیه ی ۱ و ۳ )
به طور سنتی، پیشانی به سیستم هضم شما مرتبط است. اگر در این ناحیه دچار جوش شده اید، با نوشیدن آب و خوردن غذاهای ساده و بدون افزودنی به پیشرفت درمانتان کمک کنید. ممکن است شما دچار عدم هضم غذا (مانند wheat یا gluten) باشید.

۲٫ مرکز پیشانی ( ناحیه ی ۲ )
میانه ی پیشانی، بین دو ابرو، با کبد در ارتباط است. توده ها و جوش ها می توانند مربوط به مصرف الکل، غذاهای چرب یا حساسیت های غذایی (نظیر عدم هضم لاکتوز) باشند. از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی چرب در آخر شب خودداری کنید و از مصرف شراب و پنیر بکاهید.

۳٫ گوش ها ( نواحی ۴ و ۱۰ )
گوش ها به کلیه ها مربوطند. اگر ورم می کنند یا در آن ها احساس داغی دارید، با مصرف کمتر کافئین از التهاب آن ها بکاهید.

۴٫ گونه ها (نواحی ۵ و ۹ )
گونه ها نمایانگر مسائل تنفسی اند. سیگاری ها یا کسانی که مستعد حساسیت هستند معمولا دچار مویرگ های شکسته و منافذ مسدود می شوند. سیگار را ترک کنید و آنتی هیستامین را در رژیم غذاییتان جا دهید (البته اگر تا به حال اینکار را نکرده اید) تا نواحی آسیب دیده را پاکسازی کنید.

۵٫ چشم ها ( نواحی ۶ و ۷ )
چشم ها مانند گوش ها به کلیه ها متصل اند. تیرگی ها و کبودی های زیر چشم ها را با نوشیدن آب بیشتر و ساده کردن کار هضم کاهش دهید.

۶٫ بینی ( ناحیه ۷ )
بینی شما نشانگر فشار خون است. اگر قرمز و به طور غیرعادی ملتهب شود احتمالا فشار خون شما از آنچه که باید باشد، بالاتر است.

۷٫ چانه ( ناحیه ۱۲ )
جوش چانه با هورمون ها در ارتباطند و معمولا قبل و بعد از پریود شما سبز می شوند!

۸٫ گوشه های دهان (نواحی ۱۱ و ۱۳)
گوشه های لب به تخمدان ها متصل اند، و معمولا در طول دوران قاعدگی جوش می زنند.

۹٫ اطراف گردن و شقیقه ها (ناحیه ۱۴)
جوش های گردن و شقیقه ها هم به سندرم خستگی آدرنالین مربوط اند. غدد آدرنالین ما، واقع در بالای کلیه ها، هورمون هایی حیاتی ترشح می کنند.

اگر این غدد به طور غیرعادی کار کنند ممکن است در طول روز احساس کسالت یا استرس کنید و ممکن است جوش بزنید! به یاد داشته باشید پوست گردنتان به مهمی پوست صورتتان است، نگهداری از آن را فراموش نکنید.

منبع:کمیاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد