ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

استیو جابز و اپل به روایت تصویر

۱۹۷۶ : اپل تاسیس شد


iran stars


کار در گاراژ دره سیلیکون، استیو جابز ، استیو وزنیاک و رونالد وین کامپیوتر اپل در ماه آوریل ساختند. اولین محصول این شرکت، اپل نام گزاری شد، و در ماه جولای همان سال $ ۶۶۶٫۶۶ فروخته شد.


۱۹۸۰ : اپل در بین عموم می رود ، استیو جابز ثروتمند می شود


iran stars



موفیت اپل II، اپل در بین عموم مردم قرار میگرید ، تولید میلیونرهای بیشتر با IPO برای شرکت خودروسازی فورد بیش از ۳۰۰تا. جابز در میان آنها ست.


۱۹۸۳ : اپل لیزا راه اندازی کرد، که با شکست مواجه شد


iran stars


اپل لیزا، اولین کامپیوتر شخصی که با یک رابط کاربری بود. با وجود رویکرد پیشگامانه خود جابز، لیزا ناموفق بود، عمدتا به علت برچسب قیمت آن $ ۹٫۹۹۵ که معادل ۲۱۵۵۸ دلار امروز است. با این حال ، محصول شکست خورده هم اسم دختر جابز بود,” لیزا در سال ۱۹۷۸ به دنیا آمد.



۱۹۸۴ : تبلیغ نمادین اپل مک برای سوپر جام


iran stars


اپل cements شهرت خود را برای تفکر با معروف “برادر بزرگ(Big Brother)” با استفاده از آگهی جدید شروع به معروف مکینتاش در طول سوپر جام کرد. اگر چه آژانس تبلیغ خارج از رویاهای تبلیغات بود، اما جابز به دفاع از پرداخت که اونرو تحت فشار قرار دادند، اما با تمام این مخالفت ها هیئت مدیره اپل، جابز به تبلیغات ادامه داد.



۱۹۸۵ : استیو اپل ترک می کند


iran stars


در میان افزایش تنش ها با اپل جان سکالی مدیر عامل شرکت و یک گروه از شکایات از کارکنان موفق شدند استیو جابز به زور و فشار از اپل بر کنار بکنند. این رویداد نشانگر یک نقطه کم برای هر دو اپل که به عنوان شرکت و استیو جابز بود، که نمی خواست دوباره به به این شرکت بازگردد، او بیش از یک دهه به این شرکت کمک کرد.



۱۹۹۷ : جابز به اپل باز می گردد


iran stars

 

۱۹۹۸ : iMac بزرگترین محصول برای رقابت


iran stars

 

۲۰۰۱ : ورود آی پاد


iran stars


تاثیر آمدن استیو جابز طولی نکشد که اپل iPod و OS X به عمومی عرضه کرد، جابز NeXTSTEP سیستم عامل پیشگام تحت شرکت خود را بر همین اساس عرضه کرد. در حالی که جان روبنشتاین، رئیس مهندسی سخت افزار به کار گرفته شد، جابز به طور مستقیم بر نظارت توسعه نرم افزار بصری ساخته شده انجام می داد ، آی پاد ضربه ای در این میان رقابت وارد کرد.


۲۰۰۷ : ورود آیفون


iran stars


ادغام سازی درس های یاد گرفته شده در طول سال و اصلاح آی پاد، اپل را به سمت تلفن های هوشمند کشانید که در این جریانات آی فون توسط اپل متولد شد، محصول که هنوز هم به عنوان یک کاری بزرگ که استیو جابز در اپل انجام گرفت.تکیه بر گوشی های صفحه نمایش لمسی مجموعه ای برای رقابت برای یک نسل کامل از رقیبان آینده است.


۲۰۱۰ : آی پد چیست؟


iran stars


برخلاف انتظار از تحلیلگران و مصرف کنندگان, تبلت های اپل با محبوبیت برخوردار شدن. چشم انتقادی جابز برای جزئیات و بازاریابی ماهرانه توانست نظر منتقدین نسبت  به “آی پد لمسی بزرگ” تغییر بدهد که iPod Touch به یکی از داغ ترین گجت های مصرف کننده که تاکنون به فروش رسیده است.

 

۲۰۱۱ : استیو جابز استعفا داد


iran stars

در مواجهه با سلامت در حال کاهش، استیو جابز به طور رسمی به عنوان مدیر عامل اپل استعفا داد، و او به عنوان راس یکی از موفق ترین شرکتهای الکترونیکی تا کنون پایان داد.در حالی که جابز صندلی خود را به جانشینش  تیم کوک واگذار کرد، او همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره اپل باقی می ماند، و ارتباط خودش با اپل نگه می دارد.



 
وخامت حال استیو جابز و افشای زندگی خصوصی تیم کوک


iran stars


چند روزی از خبر شگفتی ساز دنیای آی تی بیشتر نگذشته و هنوز بازار بحث در مورد سلامت جابز و آینده اپل پس از استیو جابز تحت رهبری تیم کوک داغ است.
اگر چه بعد از سال ٢٠٠٣ که اولین بار خبر ابتلای جابز به سرطان پانکراس اعلام شد همیشه درباره سلامت وی به خصوص در دوران غیبت او از اپل، شایعات فراوانی وجود داشته است، اما این بار پس از موضوع اعلام رفتن به مرخصی استعلاجی که در اواخر سال قبل اعلام شد و برخلاف نوبت قبلی زمان پایان آن نیز اعلام نشد، به نظر می رسد سلامت وی بیش از گذشته در خطر است.


iran stars


در واقع اگر وضعیت جسمانی وی در شش ماهه اخیر را زیر ذره بین ببریم کاملاً مشخص است که او به طرز محسوسی تحلیل رفته است و این موضوع در کنفرانس WWDC 2011 که آخرین حضور رسمی وی بر روی سن بود کاملاً واضح بود. علاوه بر آنکه جابز بسیار لاغر و نحیف و بی حال بود، حتی حین راه رفتن می لنگید.


iran stars


اکنون عکسی از وی منتشر شده که متعلق به جمعه همین هفته گذشته اعلام شده و حاکی از نحیف شدن جابز مانند بیمارانی که در آخرین مراحل سیر بیماری خود هستند بود. ناخودآگاه به یاد آخرین روزهای زندگی ناصر حجازی افتادم


iran stars


جابز در کنفرانس اپل در سال 2008 شایعات در مورد مرگ خود را خیلی خیلی بزرگنمایی شده می خواند و می گوید نترسید الان فشار من 11 روی 7 است!


iran stars


جابز به همراه همسرش لورن پاول جابز در مراسم اسکار سال 2009


iran stars


امیدوارم همه اینها شایعه باشد و جابز مانند دو سال قبل با حضور در کنفرانس اپل و دیگر مراسمهای رسمی بر این شایعات خط بطلان بکشد.


iran stars


اما در مورد تیم کوک مدیر جدید اپل خبرهایی جالب منتشر شده است. تیم کوک بر خلاف جابز تقید اخلاقی خاصی ندارد و حتی در طول زندگی خود هیچگاه زندگی مشترک نداشته است. تیم کوک ٥١ ساله یک همجنسگرای به تمام معنا است. او از دهه 80 میلادی که دانشجو بوده به همین وضعیت زندگی کرده و اکنون نیز با یکی از مدیران گوگل که در بخش یوتیوب فعال است به نام بنجامین لینگ زندگی می کند! جالبتر اینکه تیم کوک خود به خوبی از واکنش منفی افکار عمومی نسبت به این موضوع آگاه است و از انتشار این موضوعات ابراز ناراحتی کرده است.

باید دید با در راس قرار گرفتن تیم کوک وضعیت محتوای رسانه ای اپل چه تغییراتی خواهد کرد. تا زمان حضور جابز در اپل محتواهای مستهجن در ای تیونز و اپ استور ممنوع بود و هـیچگونه برنامه و یا بازی با محتوای صریح مستهجن در فروشگاه های اپل قرار نمی گرفت و از این جهت سازندگان این نوع برنامه ها و بازیها همیشه از این سیاست اپل انتقاد می کردند اما جابز معتقد بود فروشگاه های ای تیونز باید به حد کافی سالم باشد که والدین بتوانند اطمینان کنند فرزندانشان در محصولات اپل چه می کنند.


iran stars

 
10 نکته عجیب در مورد استیو جابز


1. طبیعت در مقابل سرنوشت:

مونا سیمسون رمان نویس شهیر آمریکایی خواهد کوچکتر استیو جابز است. اولین رمان سیمسون با عنوان "هرجایی بجز اینجا" در باره رابطه او با والدینش است که قطعا والدین استیو نیز بوده اند. اما از آنجایی که استیو به سرپرستی خانواده دیگری یزرگ شده بود از وجود یکدیگر خبر نداشتند. در دهه نود استیو تحقیقاتی انجام داد و از وجود خواهرش مطلع شد. 2 بچه که از وجود یکدیگر اطلاعی نداشتند هر دو در دو حوزه مختلف تبدیل به بهترین هنرمندها در جهان می شوند.

2. نام پدرش "عبدالفتاح جندالی" است:

اگر از شما نام پدر استیو را می پرسیدند به احتمال یک در زیلیون هم غیر ممکن بود به "عبدالفتاح جندالی" فکر می کردید. باید بدانید که از نظر ژنتیکی 50% استیو یک مسلمان اهل سوریه است. در مصاحبه ای که با عبدالفتاح انجام شده است او دلیل رها کردن استیو را مخالفت خانواده همسرش با نگهداری او عنوان کرده است. پدر عبدالفتاح یک میلیونر خودساخته سوریه ای است.عبدالفتاح می گوید هرگز به استیو نزدیک نشده است. روز تولد استیو برایش یادداشتی می فرستد اما هیچکدام سعی نکرده اند بیش از این به هم نزدیک شوند. جندالی معتقد است اگر استیو هم اکنون در سوریه بود و نامی سوری داشت، باز هم همین موفقیتها را کسب می کرد. می گوید اگر استیو به او نیاز داشته باشد می داند کجا باید پدرش را پیدا کند.

 

3. او سازنده بازی Breakout است:

اگر از نسل آتاری باشید این بازی را بخاطر خواهید آورد. البته این بازی بعدها بر روی کامپیوتر و کنسول های دیگر بازی هم اجرا شد. در این بازی شما باید با یک توپ و راکت دیواری را تخریب می کردید. این بازی توسط استیو جابز ساخته شده است.

 

4. فرزند اول را نمی خواست:

جابز فرزند اول خود را نمی خواست. البته به مرور زمان و با متولد شدن این فرزند که نامش لیزا است نظر او عوض شد. به افتخار این فرزند Apple III را لیزا نامگذاری کرد.

 

5. گیاه خوار است:

جابز گیاه خوار است و تنها ماهی و سبزیجات همراه با تخم مرغ و شیر را به عنوان غذا استفاده می کند.

 

6. او به هیچ خیریه ای کمک نمی کند:

هنگامی که به عنوان مدیر عاملی اپل انتخاب شد همه برنامه های خیریه اپل را متوقف کرد و گفت :صبر کنید تا سود آور شویم" اما هنگامی که اپل به سودآوری هم رسید خبری از برنامه های خیریه نشد.

 

7. به استیو وزنیاک دروغ گفت:

هنگام کار برای آتاری قرار بود جابز و وزنیاک بصورت 50-50 در سود حاصل شریک باشند. آتاری به جابز 5000 دلار پرداخت کرد. اما جابز به وزنیاک گفت که تنها 700 دلار دریافت کرده است. (هر کسی در زندگی اشتباهاتی می کند.)


8. او یک بودایی است:

او حتی به پیوستن به یک معبد بودایی و راهب شدن فکر کرده بود.

 

9. به کالج نرفت:

تنها یک ترم در کالج درس خواند و سپس اخراج شد. بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم سرگذشت مشابهی در این زمینه داشته اند.

 

10. اعتیاد:

استیو دست کم یک بار از مواد مخدر استفاده کرده است. او در این باره گفته است" این کار یکی از مهمترین تجربیاتی بود که در زندگی کسب کردم".

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد