ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

بررسی تبلت های موجود در بازار

سیب گاز زده همچنان می تازد


iran stars


شرکت اپل اولین تبلت به نام IPad را عرضه کرد و نبض بازار این محصول را در دست گرفت. اما دیگر برندها هم بیکار ننشستند و با عرضه تبلت‌های خود به سرعت وارد این بازار شدند. با این حال، هنوز هم IPad حرف اول را در بازار تبلت می‌زد. این تازه اول ماجرا بود و اپل هنوز عرق سازندگان IPad خشک نشده، نسخه‌ کامل‌تری از آن را به نام iPad2 عرضه کرد. این کارش هم توجه به خواست مشتریان خود و هم قدرت‌نمایی در برابر دیگر برندهایی بود که فکر رقابت با آن را در سر می‌پروراندند.



Ipad2 با صفحه‌نمایشی همانند IPad یعنی 9.7”LED Capacitive وارد بازار شد. پردازنده آن Dual-core ARM cortex-A9 1GHz است و از سیستم‌عامل Apple IOS4 بهره می‌برد.

قدرت گرافیک، کیفیت بالای صفحه‌نمایش، سیستم لمسی قوی و اپلیکیشن‌های زیاد و کاربردی از جمله عواملی هستند که میزان فروش آن را بالا برده‌اند.

iPad2 از نظر گرافیک قدرت بیشتری نسبت به IPad و نیز تبلت‌های سایر برند‌ها دارد. وزن آن 601 گرم است که نسبت به IPad و اغلب تبلت‌های دیگر بازار، کم و خوب محسوب می‌شود.

این تبلت Bluetooth و Wifi هم دارد و حافظه‌ 512 مگابایتش آن را بیش از پیش برای کاربران جذاب کرده است.

دوربین 5 مگاپیکسل پشت و 7/0 مگاپیکسل جلوی این دستگاه برای کسانی که IPad را کامل‌ترین تبلت می‌دانستند، تیر خلاص بود؛ به خصوص که با دوربین فیلم‌برداری 720P با سرعت 30 فریم در ثانیه هم کامل می‌شدند. البته بیشتر کاربران از کیفیت این دوربین‌ها می‌نالند.

Ipad2 به حسگرهای Three-Axis Gyro و حرکتی مجهز است و سیستم GPS آن هم به خوبی عمل می‌کند.

باتری این دستگاه که با USB شارژ می‌شود تا 10 ساعت کار می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این تبلت کاورش است که با آهن‌ربایی کوچک به آن می‌چسبد. با گذاشتن کاور فوق روی دستگاه، سیستم به حالت استراحت می‌رود و با برداشتن آن، روشن می‌شود.

این تبلت نسبت به دیگر همتایان خود اندازه بزرگی دارد که یکی از معایبش به شمار می‌رود چون تبلت نباید این‌قدر بزرگ باشد.

Ipad2 64 گیگابایت با قیمت حدود یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان در بازار ایران فروخته می‌شود.


iran stars

تبلت کهکشانی موتورولا

iran stars

Motorola یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی است که در زمینه ساخت سخت‌افزار، ریزپردازنده، تلفن همراه و دیگر وسایل ارتباطی فعالیت دارد. این شرکت بعد از محکم کردن جای پایش در بازار گوشی موبایل، حالا آمده است که در بازار تبلت‌ها هم خودی نشان دهد. تبلت Xoom آن در دنیا و از جمله ایران با استقبال روبه‌رو شده است.

موتورولا به تازگی تبلت خود را با سیستم‌عامل (Google Android 3) به بازار عرضه کرده است. این شرکت در تیزر تبلیغاتی‌اش از Samsung Galaxy Tab انتقاد کرده بود که سیستم‌عامل آن مخصوص موبایل است بنابراین خودش باید از سیستم‌عامل دیگری استفاده می‌کرد. پس استفاده از نسخه 3 آندروید می‌توانست تبلت آن را به یک محصول خاص تبدیل کند که این کار را هم انجام داد.

این تبلت صفحه‌نمایش 10.1”LED Capacitive و پردازنده‌ Nvidia Tegra 2 Dual Core 1GHz دارد. رزولوشن صفحه‌نمایش آن نیز 1280 x 800 است.

Xoom  دوربین‌های 5 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و فلاش LED در پشت و 2 مگاپیکسل با کیفیت متوسط در جلو دارد که تقزیبا ناامیدکننده است.

قابلیت ضبط 720p و پخش فیلم با رزولوشن 1080p به همراه Wifi 802.11n ، Bluetooth2.1 و 32 گیگابایت حافظه onboard از دیگر مشخصات این تبلت هستند. با وجود باتری قدرتمند آن هم می‌توانید 10 ساعت ویدئو تماشا کنید.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به GPS با پشتیبانی از AGPS در همه مدل‌ها، سنسورهای شتاب‌سنج، قطب‌نمای دیجیتال، سنسور هواسنج، خروجی تلویزیون HD با استفاده از پورت MicroHDMI، پورت microUSB با قابلیت اتصال حافظه‌های جانبی و مرورگر وب با پشتیبانی از فایل‌های فلش اشاره کرد.

این تبلت قابلیت انجام چند کار هم‍‌زمان را دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که به جای حالت عمودی، بیشتر باید در حالت افقی از آن استفاده کرد.

 Xoom ابعاد 13 x 167 x 249 (میلی‌متر) و 730 گرم وزن دارد که برای یک تبلت بالاست. البته باید بدانید کند بودن دستگاه، بازتاب بیش از حد صفحه‌نمایش، نبود پایه، باتری غیرقابل تعویض، عدم امکان شارژ از طریق USB و نصب نبودن ویرایشگر و حتی مرورگر اسناد آفیس هم دیگر معایب آن هستند.قیمت مدل 32 گیگابایت این تبلت در بازار ایران حدود یک میلیون تومان است.


iran stars

تمشک می خواهید یا سیب ؟

iran stars

بلک‌بری نام تجاری تلفن‌های همراه هوشمند و نیز مجهز به سیستم اینترنت و پست الکترونیک است که توسط شرکت کانادایی Research in Motion یا  همان «ریم» از سال ۱۹۹۹ تولید می‌شوند.

بلک‌بری نخست به دلیل داشتن امکان فرستادن و دریافت نامه‌های الکترونیک (Email) در محدوده شبکه خدمات تلفن همراه مشهور شد. اما با گذشت زمان، این شرکت به بازارهای جهانی پا گذاشت و در آخرین کار خود هم به بازار تبلت وارد شد. این برند در ایران موفق نبوده اما تبلت آن نسبت به دیگر محصولاتش بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

Play Book از تبلت‌های پرفروشی به ‌شمار می‌آید که امکانات بسیاری دارد و از کیفیت ساخت عالی برخوردار است. این تبلت از نمایشگر 7”LED Capacitive و پردازنده dual-core Cortex-A9GHz بهره می‌برد. دوربین و یک لوگوی کلاسیک BlackBerry هم پشت آن دیده می‌شود.
4 کلید در قسمت لبه‌ بالای Play Book وجود دارد؛ کلیدهای قطع و وصل تصویر و کم و زیاد کردن صدا. در لبه پایینی آن هم پورت‌های mini-HDMI و     micro USB و پورت مخصوص شارژ تبلت به چشم می‌آیند.  روی این تبلت سیستم‌عامل BlackBerry Tablet OS نصب شده است و Bluetooth، Wifi و HDMI دارد. دو دوربین 5 مگاپیکسل در عقب و 3 مگاپیکسل در جلو از دیگر امکانات آن هستند و با 1080p HD هم فیلم‌برداری می‌کند.

روی دستگاه فوق هیچ دکمه یا کنترلگری وجود ندارد. جای بیشتر کنترلگر‌های آن در دیواره‌های کناری‌اش است.

صفحه‌نمایش Play Book کیفیت بسیار خوبی دارد. نور آن زیاد است و رنگ‌ها بسیار خوب نمایش داده می‌شوند. زاویه دیدش نیز مانند iPad و حتی بهتر از آن است. رزولوشن این تبلت 1024 x 600 پیکسل و حساسیت صفحه‌‌لمسی آن بی‌نظیر است.

حافظه‌ محصول مورد نظر یک گیگابایت است و با USB شارژ می‌شود.

این تبلت از طراحی زیبایی برخوردار است و همه‌ تنظیمات و کارهای آن را می‌توان از طریق نمایشگر لمسی انجام داد. البته باید بدانید که بعضی از نرم‌افزارها عملکرد ضعیفی رویش دارند.

وزن Play Book 425 گرم و ابعاد آن 1/10 x 130 x 193  (میلی‌متر) است.

قیمت این تبلت با حافظه 64 گیگابایت در بازار ایران حدود یک میلیون و صد هزار تومان است.


iran stars

کهکشان در دست شماست

iran stars

سامسونگ سال‌هاست که به دنیای دیجیتال علاقه‌مند شده است و در آن فعالیت می‌کند. این شرکت کره‌ای نشان داده که توانایی پیشرفت سریع را دارد و موفق شده است طرفداران خود را در بازار شلوغ موبایل پیدا کند.

سامسونگ هر روز خبرهای خوبی برای مشتریانش دارد اما کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی رقیب اپل شود.  این شرکت با ساختن گلکسی‌تب، ورود باشکوهی را به بازار تبلت‌ها برای خود ترتیب داد. این تبلت که با سیستم‌عامل گوگل (آندروید) همراه است، در بازار تبلت‌ها غوغا به پا کرد. گوگل مدتی بود که روی سیستم‌عامل خود کار می‌کرد و با این کار می‌خواست درس خوبی به مایکروسافت و اپل و خیلی‌های دیگر بدهد که با این تبلت به آرزوی خود رسید.

Galaxy Tab سامسونگ اولین تبلت آندروید بود که توانست با iPad رقابت کند و فروش قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد. این تبلت بسیار کوچک‌تر از iPad است اما صفحه‌نمایش 7 اینچ آن وضوح تصویر یکسانی با صفحه‌نمایش 9/7 اینچ iPad دارد.  نرم‌افزارهای بسیار متنوع آندروید، دوربین، قابلیت استفاده به عنوان تلفن همراه و امکان اتصال کارت microSD از برتری‌های Galaxy Tab نسبت به iPad هستند.  2 ماه پس از عرضه Galaxy Tab به بازار، یک میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.  این دستگاه هم‌چنین به عنوان یکی از 10 گجت برتر سال 2010 شناخته شده است.

Tab Galaxy سامسونگ در دو سایز به بازار عرضه شده؛ 7 و 1/10 اینچ که هنوز در بازار ایران موجود است.

Galaxy با صفحه‌نمایش 7”LED Capacitive و پردازنده‌ ARM Cortex A8 یکی از پرطرفدارترین تبلت‌ها به حساب می‌آید. سیستم‌عامل این دستگاه همان Google Android 2. 2 است که از زمان ورودش به بازار چشم‌ها را خیره کرده و طرفدارانش هر روز بیشتر شیفته‌ آن می‌شوند.  این دستگاه ابعاد x12  120  190x دارد و از دوربین 2/3 مگاپیکسل بهره می‌برد. دوربین فیلم‌برداری آن 720p با سرعت 30 فریم در ثانیه دقیقا با ipad2 هم‌خوانی دارد.

این تبلت از حافظه‌ 512 مگابایت و سیستم‌های Bluetooth و Wifi نیز برخوردار است.

وزن Galaxy Tab 380 گرم است و با توجه به اندازه و وزنش می‌توان از آن به جای تلفن همراه نیز استفاده کرد.

قیمت مدل 32 گیگابایت آن در بازار ایران حدود 650  هزار تومان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد