ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

بچه‌ای بی‌نظیر به دنیا بیاورید

iran stars


همه ما‌، گاهی زیاده روی هم می‌کنیم چه برای خوردن یک کیک و چه یک لیوان نوشابه اما وقتی تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرید، زمان آن است که به سلامت جنینی که درون‌تان است فکر کنید چون هر اتفاقی که برای بدن شما پیش آید، روی آینده نوزادتان تاثیر مستقیم دارد. نه تنها مواد‌مخدر و دخانیات که خودتان از مضرات آن آگاهید بلکه عاداتی همچون میان‌ وعده‌های با ارزش غذایی کم و ورزش زیاد نیز می‌توانند در توانایی شما برای بارداری دخالت داشته و سبب آسیب‌های پنهانی به نوزادتان شوند. دکتر اوا ریتوو، از انجمن روان‌پزشــکی میامی فلوریدا، می‌گوید: «کنار گذاشتن عادات غلط پیش از بارداری، یکی از روش‌های شگفت‌انگیز آغاز آمادگی برای مادر شدن است. شما نسبت به بدن خودتان مسئولیت دارید و باید اطمینان داشته باشید که جسم‌تان همه مزیت‌هایی که می‌توانید به فرزندتان ارائه کنید را خواهد داشت. هر چه زودتر این عادات بد را کنار بگذارید، برای خودتان، دوران بارداری‌تان و برای نوزادتان بهتر است و شاید امید به بارداری همه انگیزه مورد نیازتان را به شما بدهد.»


iran stars

  

مثل نقل و نبات مسکن نخورید:


اداره کل غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کل داروهای مرتبط با بارداری را به گروه‌های Aو X، D، C، B طبقه بندی کرده است. در این تقسیم‌بندی، داروهای رده C در تحقیقات روی حیوانات آزمایشگاهی تاثیرات مضری را نشان داده‌اند، داروهای رده‌‌ D‌ عامل بالقوه‌ای دارند که باعث به‌خطر‌ افتادن جان جنین می‌شوند و داروهای رده X می‌توانند باعث به‌وجود آمدن نقص‌های مادرزادی در جنین شوند.  اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، همین حالا به پزشک خود اطلاع دهید. پیش از این‌که تصمیم بگیرید باردار شوید، باید مصرف تمامی داروهایی که از گروه D و X هستند را متوقف کنید. اگر می‌خواهید اطمینان کامل داشته باشید، از همه انواع داروها در 3 ماهه اول دوران بارداری بپرهیزید و همواره پیش از شروع مصرف یک داروی جدید با پزشک خود هماهنگ کنید. اگر در مورد برنامه‌های‌تان برای بچه‌دار شدن با پزشک خود گفت‌وگو کنید، او می‌تواند شما را در مورد مصرف هرگونه دارویی که مغایر بارداری است، راهنمایی کند. با توجه به شرایط، شما ممکن است بخواهید در طول بارداری از درمان‌های غیردارویی استفاده کنید.


iran stars

  

فقط یک فنجان:


هر چند بررسی‌ها روی مصرف کافئین در دوران بارداری بسیار گیج‌کننده‌اند اما برخی پژوهش‌ها نشان داده که ممکن است کافئین در مشکلات باروری نقش داشته باشد و خطر سقط جنین را افزایش دهد. دکتر دنیل‌ روشان، پزشک زنان و زایمان در نیویورک که متخصص زایمان‌های پر خطر نیز هست، توصیه می‌کند، در زمان بارداری روزی بیش از 2 فنجان قهوه ننوشید چون سبب کاهش رشد جنین و زایمان زودهنگام می‌‌شود اما در این میان تنها قهوه مقصر نیست، به چیزهایی که کافئین در آن‌ها کمتر مشهود است هم توجه کنید. منابع کافئین اعم از چای، شکلات، نوشابه‌ها و برخی داروهاست. پژوهش‌ها بیانگر این مسئله است که در طول دوران بارداری شما می‌توانید در روز به میزان ٢٠٠ میلی گرم کافئین مصرف کنید.

حتی اگر زیاد به کافئین عادت دارید، می‌توانید با نوشیدن یک فنجان در روز آن را تامین کنید. دکتر پری کینر پیشنهاد می‌کند که به جای کاپوچینوی معمولی، قهوه بدون کافئین و چای گیاهی را امتحان کنید.


iran stars

  

اگر می‌خواهید بچه‌تان چاق نشود:


اگر فکر می‌کنید که بارداری یعنی هرچه دوست دارید بخورید و این به معنی زیاده‌روی در خوردن پفک، پیتزا و غذاهای آماده است، به‌شدت در اشتباه هستید. خوردن یک رژیم متعادل غذایی که شامل مقدار زیادی مواد مغذی است، برای سلامت و رشد نوزاد لازم و ضروری است. یک بررسی که توسط محققان دانشکده دامپزشکی رویال در لندن انجام گرفته نشان داده است، موش‌هایی که در طول بارداری از خوراکی‌های کم ارزش در رژیم غذایی آن‌ها استفاده شده، بچه‌هایی با وزن بالاتری به دنیا آورده‌اند. بررسی جدید دیگری هم در دانشگاه آدلاید نشان داده، رژیم غذایی با چربی بالا و قند فراوان ممکن است سلیقه غذایی جنین‌ها را تغییر دهد و به علاوه نوزادانی که مادران‌شان مقدار زیادی غذاهای پرچرب و پر قند خورده‌اند، در سال‌های بعد زندگی علاقه بیشتری به خوراکی‌های بی‌ارزش مانند پفک و شیرینی خواهند داشت.کارشناسان توصیه می‌کنند، در کل، هر فردی که بخواهد سالم غذا بخورد، مقدار قند دریافتی، هله ‌هوله یا غذاهای فرآوری شده همانند فست فودها را باید محدود کند. با کمی کوشش می‌توانید سبک زندگی خود را تغییر داده و زمان بیشتری برای آشپزی کردن و لذت بردن از غذاهای خانگی صرف کنید. او پیشنهاد کرده که اگر مجبور به خوردن میان وعده‌های بسته بندی شده شدید، از مارک‌هایی استفاده کنید که در محصولات خود از مصرف رنگ‌های مصنوعی، طعم دهنده‌ها و مواد غیرمجاز پرهیز می‌کنند. قبل از این‌که در صف بستنی بایستید هم درباره میزان قند دریافتی خود در طول بارداری فکر کنید. خوردن مقدار زیادی شیرینی در طول بارداری باعث می‌شود فرزندتان به شیرینی علاقه‌مند شود. محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگهام دریافته‌اند، کودکانی که مادران‌شان از میزان بالای گلوکز استفاده کرده‌اند، ریسک بیشتری در مبتلا شدن به دیابت دارند. محققان پیشنهاد می‌کنند، علاقه خود را به شیرینی با میوه‌ها از بین ببرید.


iran stars


استرس نمی‌گذارد باردار شوید:

میزان بالای استرس ممکن است مانع باردار شدن شما شود. به این فکر کنید که کنار آمدن با رویدادهای مهم مانند مرگ یکی از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده، محرک تنش‌زای عادی نیست که هر روز در زندگی پیش آید به‌علاوه استرس می‌تواند بر نتیجه اثر گذاشتن داروهای باروری اثر داشته باشد. در این زمان تکنیک‌های تمدد اعصاب برای‌تان بسیار مفید است و شما را یاری می‌کند. سعی کنید ورزش کنید، حرکات کششی ذهن و جسم (یوگا) انجام دهید، از حمایت خانواده بهره گیرید یا پیش مشاور روان‌شناس بروید. در ضمن یادتان باشد که دوران بارداری زمان جدا شدن از شب زنده‌داری‌ها و کم خوابیدن است. بررسی پژوهشگران دانشگاه واشنگتن به این نتیجه رسیده که در زنان بارداری که در ماه‌های اولیه بارداری خود کمتر از 6 ساعت می‌خوابند، خطر بالا رفتن فشار خون افزایش می‌یابد و در زنانی که شب‌ها کمتر از 5 ساعت می‌خوابند، احتمال بیشتری وجود دارد که مسمومیت خونی دوران بارداری در آن‌ها ایجاد شود.


iran stars


بیش از حد ورزش نکنید:

معمولا ورزش در طول بارداری عملی بسیار خوب است. این کار از اضافه‌ وزن بیش از حد جلوگیری کرده و سبب می‌شود تا احساس قوت و سلامت بکنید. ورزش همچنین می‌تواند به بهبود دیابت دوران بارداری کمک کند و در تقویت بنیه برای تحمل درد زایمان و فارغ‌شدن نقش دارد. اما میزان نیروی جسمی شما در ماه‌های اولیه بارداری این‌که چقدر می‌توانید در طول این 9 ماه فعال باشید را تعیین می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به بارداری تمرینات معمولی را آغاز کنید. با این حال زیاده روی نکنید. اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید یا حتی دونده‌ای مشتاق یا زیاد به باشگاه می‌روید، فعالیت‌های شما می‌تواند در راحت باردار‌شدن‌تان نقش داشته باشد. ساده‌ترین روش برای تحرک این است که به پیاده روی بروید. دوران بارداری زمان اسکی کردن و تنیس نیست اما شنا، پیاده روی، دوی آرام، حرکات کششی ذهن و جسم و ورزش‌های کششی- تنفسی، همه و همه گزینه‌های مناسبی هستند.

کنگره پزشکان متخصص زایمان و بیماری‌های زنان آمریکا (ACOG) پیشنهاد کرده که وقتی باردار شدید، زمانی که ورزش می‌کنید ضربان قلب‌‌تان نباید از 140‌ضربان در دقیقه بالاتر برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد