ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

رازهای طول عمر مردم جهان

iran-stars.com


ژاپنی‌ها، قبیله‌نشینان پاناما، پیرمردهای روس و مردان بومی هند رازهایی در مورد سلامت خود دارند که ریشه در فرهنگ و تاریخ آن‌ها دارد. درواقع هر فرهنگی رمزهای سلامت و رازهای طول عمر خود را دارد. این گونه‌های طب سنتی، رمز خوراکی‌ها و حتی برخی تمرینات ورزشی خاص و رژیم‌های غذایی خاص (مثل یک چای گیاهی یا نوع متفاوتی از پخت و پز) می‌توانند به کار تمام انسان‌ها بیایند. پژوهشگران دریافته‌اند که هرکدام از این عادت‌ها می‌توانند دنیایی تغییر در زندگی شما ایجاد کنند. این 6 نکته، 6 راهنمایی هستند که می‌توانند روی زندگی شما تاثیرات مثبت زیادی بگذارند.


پاناما:بفرمایید عصاره درخت


راز: نورمن هولنبرگ، پروفسور طب مکمل و سنتی که در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کند، سال‌ها عمرش را در قبیله‌های سرخپوستان کونا در دل جنگل‌های پاناما گذرانده است. این سرخپوستان که احتمالا قدیمی‌ترین ساکنان منطقه آمریکای مرکزی هستند حالا در جزیره «سان بلاس» زندگی می‌کنند. آن‌ها روزی 5 لیوان یا بیشتر عصاره درخت کوکا می‌نوشند. در کل پاناما نوشیدنی‌های حاوی عصاره درخت کوکا بسیار محبوب است اما این پزشک متخصص در تحقیقی که انجام داده متوجه شده که بومیان کوکا که عصاره درخت را خودشان خارج می‌کنند و می‌نوشند نسبت به ساکنان شهرهای بزرگ پاناما که نوشابه‌های کوکای فرآوری شده می‌خورند کمتر دچار انواع سرطان‌ها، دیابت، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی می‌‌شوند. در کل  میزان ابتلای آن‌ها به این بیماری‌ها بیش از 10درصد نسبت به شهرنشینان کاهش می‌یابد. به نظر می‌رسد، علت این مسئله وجود گروه آنتی‌اکسیدان‌های موسوم به فلانوئیدهاست که در عصاره درخت‌ها وجود دارد اما در نوشابه‌های قوطی و شیشه‌ای درخت کوکا حذف شده است. البته عصاره درخت کوکا هیچ ربطی به نوشابه با مارک شیشه آن ندارد.

 توصیه: پودر تهیه شده از درخت کوکا که حاوی عصاره درخت است را می‌توان در بسیاری از مغازه‌ها در سطح جهان پیدا کرد. یک قاشق از این پودر را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل در شیر بریزید و نوش جان کنید.


ژاپن:لقمه‌تان را 20بار بجوید


راز: در کل جهان، ژاپنی‌ها بیشترین طول عمر متوسط را دارند. خب راز طول عمر ژاپنی‌ها تا حدود زیادی مشخص است و در مجموع شمار افراد چاق و درصد چاقی در این کشور بسیار کم است؛ یکی از رمزهای چاق نبودن ژاپنی‌ها در یک عادت سنتی است به نام «هارا هاچی بو hara hachi bu» که این به معنای آن است که وقتی 80درصد احساس سیری کردید دست از غذا خوردن بردارید. البته می‌دانید که تا وقتی که 100درصد معده‌تان لبریز از غذا نشود مغز احساس سیری مطلق را صادر نخواهد کرد اما ژاپنی‌ها با همین عادت ساده بدون این‌که به مشکلی بربخورند لاغر می‌شوند.

توصیه: هر لقمه از غذای‌تان را حداقل 20بار قبل از قورت دادن بجوید. با این کار سرعت غذا خوردن شما کاهش می‌یابد. درعین حال این آهسته غذا خوردن باعث می‌شود، مغز در حالی که 80درصد حجم معده پر شده است فرمان سیری را به بدن بفرستد.


یونان:خواب، ضدسکته قلبی


راز: در سال 2007 یک مطالعه گسترده روی بیش از 23‌هزار نفر فرد بالغ یونانی انجام شد که نتایج جالبی داشت. یونانی‌ها به عنوان پر انرژی‌ترین مردم اروپا شناخته می‌شوند که دیرتر از همه مردم اروپا می‌خوابند اما صبح‌ها با انرژی بیدار می‌‌شوند. علت این مسئله خیلی ساده است در این مطالعه مشخص شد، افرادی که به‌طور متوسط در طول هفته، 3بار، هربار 30 دقیقه خواب بعدازظهری دارند به احتمال 37درصد کمتر از افرادی که این عادت را ندارند به بیماری‌های قلبی مرگبار دچار می‌شوند.

توصیه: اگر شرایط کاری‌تان اجازه نمی‌دهد که در روزهای هفته چرت بعدازظهری بزنید حتما در تعطیلات آخرهفته این کار را بکنید. طی هفته هم حتی اگر مدت زمان کوتاهی داشتید (حتی 5 تا 10 دقیقه) این فرصت را به چرت زدن اختصاص بدهید.


هند:آشپزی‌ای که نمی‌گذارد آلزایمر بگیرید


راز: اکثر غذاهای هندی شامل حجم بالایی از فلفل یا پودرفلفل است. فلفل هم حاوی تورمریک است. تورمریک ماده غذایی سنتی است که قرن‌هاست به عنوان درمان‌های مختلف به کار گرفته می‌شود اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، تورمریک ماده‌ای است که می‌تواند مانع از بروز آلزایمر در انسان شود. این ماده هم آنتی‌اکسیدان قوی است و هم خاصیت ضدالتهابی دارد و همه این خاصیت‌ها باعث می‌شود تا جلوی تشکیل پلاک در مغز انسان (که عامل اصلی شکل‌گیری آلزایمر است) گرفته شود. با این توصیف اصلا عجیب نیست که بدانیم هند یکی از پایین‌ترین میزان آلزایمر را در جهان دارد و درواقع براساس آمارها میزان بروز آلزایمر در شمال هند از همه جای جهان کمتر است.


روسیه:چای ضدافسردگی


راز: ریشه طلایی یا ریشه آرکتاک، یک گیاه است که دراستپ‌های روسیه و در حاشیه سیبری می‌روید. در طب سنتی روسیه از ریشه این گیاه برای درمان مشکلات مختلف استفاده می‌شد. در شرق روسیه برخی عفونت‌ها را با دادن جوشانده این ریشه، درمان می‌کردند و در مناطق نسبتا مرتفع جنوب روسیه از این ریشه برای حل مشکلات مربوط به ارتفاع‌زدگی استفاده می‌شد. در غرب روسیه به کسانی که دچار افسردگی می‌‌شدند، توصیه می‌شد  از این ریشه سوپ درست کنند و بخورند. جالب است که حالا مطالعات علمی نشان داده که در ریشه این گیاه موادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را «تطابق‌پذیر» نامید، درواقع این مواد به بدن کمک می‌کند با مشکلات و حالات مختلف و پراسترس کنار بیاید و حتی توان ایمنی و مقاومت بدن را بالا می‌برد. در این مطالعات مشخص شده است که این مواد خستگی بدن را برطرف می‌کرده و باعث کاهش عوارض استرس در بدن می‌شود.

توصیه: در برخی عطاری‌ها می‌توان پودرریشه طلایی یا ریشه آرکتاک را پیدا کرد. این پودر را می‌توانید با یک لیوان چای بنوشید، یا هربار دچار اضطراب و ناراحتی شدید، خود پودر را در آب‌جوش بریزید و به جای چای میل کنید.


هلند:دوچرخ به جای چهارچرخ


راز: بیشترین دوچرخه‌سوارها در میان مردم جهان هلندی‌ها هستند. بسیاری از مردم این کشور با دوچرخه سرکار می‌روند. در این کشور تنها یک‌سوم مسافرت‌های درون‌شهری توسط اتومبیل انجام می‌شود و به‌طور متوسط هر شهروند این کشور روزانه 2 کیلومتر رکاب می‌زند. در مطالعه‌ای که طی 15 سال در این کشور انجام شده است مشخص شد، افرادی که رانندگی اتومبیل را کنار گذاشته‌اند نسبت به افراد مشابه خود که هنوز رانندگی می‌کنند 14 ماه متوسط عمر بیشتری دارند.

توصیه: بهترین توصیه برای سلامت شما این است که چندبار در هفته حتما دوچرخه‌سواری کنید، حتی اگر در طول هفته نمی‌رسید حداقل در تعطیلات آخرهفته دوچرخه‌سواری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد