ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

آن مرد با iphone 4s آمد

iran-stars.com


تیم کوک جانشین استیو جابز بزرگ و سکان‌دار کمپانی عظیم اپل در کنفرانس سالانه اپل که هرساله آخرین محصولات این شرکت در آن معرفی می‌شود رسماً نسل جدید گوشی هوشمند آیفون را معرفی نمود. پس از گذشت قریب به ۱۵ ماه از عرضه iphone 4 همه در انتظار معرفی نسل جدید آیفون بودند و با توجه به شایعات متعدد در زمینه iphone 5 بی‌صبرانه منتظر معرفی آن توسط تیم کوک بودند. اما انتظارات برآورده نشد و نسل بعدی آیفون iphone 4s معرفی شد و در واقع همان گوشی iphone 4 با یک به‌روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری و البته همان شمایل و ظاهر آیفون ۴٫ در این مقاله نگاهی به ۵ ویژگی و برتری آیفون ۴s نسبت به آیفون ۴ می‌اندازیم:


پردازش سریع‌تررر و باتری قوی‌تر : مهم‌ترین ویژگی جدیدی که در آیفون ۴s نسبت به مدل قبلی می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از یک پردازنده دو هسته ای A5 است که از نظر سرعت در عملکرد دو برابر پردازنده آیفون ۴ است که از پردازنده A4 در آن استفاده شده است و از نظر کارایی گرافیکی ۷ برابر کاراتر و سریع‌تر شده است که نسبت به Ipad 2 کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

یک گوشی هوشمند با امکانات مالتی مدیا و مرور وب و کلی سرگرمی انرژی بیشتری را می‌طلبد لذا اپل در این مدل از باتری بهتری استفاده کرده تا کاربران مشکل شارژ کردن مداوم را نداشته باشند. در صورتی که با آیفون ۴ در حالت ۳G شش ساعت مکالمه مداوم امکان پذیر بود طول عمر باطری جدید ۸ ساعت برای صحبت مداوم در حالت ۳G و ۱۴ ساعت در حالت ۲G است. برای پخش موسیقی ۴۰ ساعت باطری و برای ویدیو ۱۰ ساعت باطری در اختیار دارید.

حل مشکل آنتن دهی : با توجه به مشکلات آنتن دهی که در اوایل عرضه آیفون ۴ مطرح بود اپل تلاش کرد این نقیصه را در مدل جدید جبران کند لذا با امکان سوییچ سریع بین دو آنتن مشکل آنتن دهی مرتفع گردیده است.

دوربین جدید هشت مگا پیکسلی با امکان فیلم‌بردارییی HD : این گوشی جدید از یک دوربین هشت مگا پیکسلی بهره‌مند شده است که امکان ثبت تصاویر با کیفیت ۳۲۶۴×۲۴۴۸ پیکسل را امکان پذیر می‌کند. حسگر دوربین جدید، ۷۳ درصد بیشتر می‌تواند نور جذب کند. سرعت تصویر برداری نسبت به مدل قبلی ۳۳ درصد بهتر شده و در آمار ارایه شده توسط اپل برای گرفتن عکس اول فقط ۱٫۱ ثانیه وقت صرف می‌شود و فاصله بین گرفتن عکس اول و عکس‌های بعدی تنها نیم ثانیه خواهد بود که در مقایسه با دوربین سایر گوشی‌ها سرعت عمل بالاتری دارد. به عنوان مثال در گوشی Galaxy SII سامسونگ این زمان برای گرفتن عکس اول ۲ ثانیه و فاصله بین عکس اول و عکس‌های بعدی ۱٫۸ ثانیه می‌باشد. با دوربین آیفون ۴s در حالت فیلم‌برداری می‌توان فیلم‌های با کیفیت HD1080P گرفت. نویز گیر و تشخیص لبخند از دیگر امکانات دوربین جدید است.

Siri دستیار هوشمند گوش به فرامین صوتی است : می‌توان سیری را بزرگ‌ترین مشخصه نسخه جدید آیفون دانست. از طریق سیستم Siri می‌توانید فرامین خود را به گوشی هوشمند Iphone 4s دهید تا گوشی آن را اجابت کند!! امکان یادآوری جلسه کاری یا تماس تلفنی و یا خواندن پیام‌های متنی وارده گوشه ای از خدمات siri است. گویا این سیستم تنها و تنها در این نسخه تجلی یافته است تا شما با گوشی هوشمند خود سخن بگویید و آن گاه کارها انجام پذیرد.

Icloud، ابر سازی به سبک اپل : سرویس آی کلاد که توسط اپل معرفی شده در آیفون نسخه جدید به ذخیره سازی محتوای دیجیتالی شما اعم از عکس‌های گرفته شده توسط گوشی، موسیقی و برنامه‌ها و اپلیکیشن ها کمک شایانی خواهد کرد و به راحتی می‌توانید محتویات گوشی خود را که در اپل ذخیره کرده‌اید با تبلت آی پد خود به آن دسترسی داشته باشید و همیشه و همه جا آن‌ها را داشته باشید.

در پایان باید گفت آیفون ۴s در دو رنگ مشکی و سفید و در سه ظرفیت ۱۶-۳۲ و ۶۴ گیگابایتی از ۱۴ اکتبر (نه روز دیگر) عرضه می‌شود و قیمت آن با قرارداد دو ساله با اپراتور مخابراتی نسخه ۱۶ گیگی، ۱۹۹ دلار، قیمت نسخه ۳۲ گیگی، ۲۹۹ دلار و قیمت نسخه ۶۴ گیگی ۳۹۹ دلار خواهد بود. پیش فروش آیفون جدید از این جمعه ( ۷ اکتبر) آغاز خواهد شد و قرار است در چهاردهم اکتبر ابتدا روانه بازار کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، ژاپن، آلمان و فرانسه شود و از ۲۸ اکتبر در ۲۲ کشور عرضه می‌شود و تا پایان سال تعداد کشورهایی که آیفون جدید را در بازار خود خواهند داشت به هفتاد خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد