ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

چرا خانم‌ ها در زمستان پیرتر به نظر می‌رسند؟

iran-stars.com


برترین ها: یک گروه از متخصصان زیبایی اعلام کردند با فرا رسیدن فصل زمستان چشمان زنان نزدیک به 5 سال پیرتر از فصول دیگر به‌نظر می‌رسد. به گزارش برترین ها در این فصل به‌دلیل کاهش نور خورشید و تغییرات هورمونی، ویتامین D کمتری در بدن زنان تولید می‌شود که این عامل باعث می‌شود زیر چشمان آن‌ها تیره‌تر از قبل به‌نظر برسد. باز هم به‌دلیل کاهش شدت نور آفتاب، پوست انسان در این فصل روشن‌تر می‌شود که این عامل تیرگی زیر چشم‌ها را آشکارتر می‌کند.

متاسفانه از بین بردن این لکه‌ها و پف‌های تیره رنگ دشوارتر از چین و چروک‌های روی پوست صورت هستند و همین عامل نگرانی زیادی را برای زنانی که دچار این مشکل هستند به‌وجود می‌آورد. در زیر چشم رگ‌های بسیار ریزی وجود دارند که خون را زیر پوست به گردش درمی‌آورند. بر اثر عوامل خاصی این رگ‌ها به رنگ آبی تیره در می‌آیند و شکلی مشابه با کبودی را به‌وجود می‌آورند. در زمستان به‌دلیل رنگ پریدگی پوست و کمبود ویتامین D این لکه‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

معمولا 10 درصد از زنان با این مشکل مواجه هستند و معمولا استفاده از کرم‌ها و محصولات آرایشی را تنها راه برطرف‌کردن تیرگی زیر چشم می‌دانند اما بهترین راه مبارزه با این لکه‌ها این است که زنان سعی کنند در فصل زمستان بیشتر در معرض نور خورشید باشند و ویتامین D بیشتری نیز مصرف کنند.


iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد