ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

عجایب ۷ گانه ژاپن (+عکس)

iran-stars.com


وقتی نام ژاپن شنیده می شود ذهن خود به خود درگیر واژه ای به نام سامورایی می شود. سامورایی ها مردمان عجیبی بودند شاید بهتر باشد بگویم ژاپنی ها مردمان عجیبی هستند. اگر مطلب را دنبال کنید مطالب بیشتری در مورد این کشور شگفتی ساز خواهد آموخت.


معبد کیومیزو، کیوتو


iran-stars.com

 
قلعه هیمجی، هیمجی


iran-stars.com

 
پارک صلح، هیروشیما


iran-stars.com

 
عمارت طلایی، کیوتو


iran-stars.com

 
شینکانسن


iran-stars.com

 
هیچ سفری در ژاپن کامل نمی شود مگر با استفاده از قطار های سریع السیر و گلوله ای این کشور که «شینکانسن» نامیده می شوند. هنگام سفر این قطار با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت با چنان شتابی حرکت می کند که هرگونه تصادف در این زمان به حادثه ای ویران کننده تبدیل خواهد شد به همین خاطر هیچ جاده یا خط آهنی در مسیر این قطار ایجاد نشده است. شبکه ریلی این قطار را شهرهای مهم جزایر «هونشو» و «کیوشو» تشکیل داده و یکی از راه های ارتباطی آن به جزیره شمالی ژاپن «هوکایدو» در حال بهره برداری است. با این وجود اگرچه این قطار برای مسافرت هایی با فواصل دور راه اندازی شده، اما از آن برای جابه جایی مسافران از شهرهای حاشیه ای به شهرهای بزرگ استفاده می شود.


- کوه فوجی


iran-stars.com

 
کوه فوجی با ارتفاع ۳ هزار و ۷۷۶ متری خود نه تنها، مرتفع ترین قله ژاپن محسوب می شود، بلکه سمبل این کشور است. وجود تقارنی مثال زدنی در ۲سمت این کوه، از آن نمایی هنری و الگویی مناسب برای عکس های زیبا ساخته است. اگرچه این کوه را آتشفشانی فعال می دانند اما آخرین فوران آن در سال ۱۷۰۷ گزارش شده است. کوه فوجی در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب توکیو قرار گرفته و سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر به این قله صعود می کنند.


- رامن


iran-stars.com

 
بسیاری از گردشگران، آشپزی بومی و سنتی ژاپن را در جهان منحصر به فرد می دانند. در این میان علاوه بر «سوشی» که محبوبیتی جهانی را از بین غذاهای متنوع کشورهای مختلف کسب کرده، از «رامن» یا رشته ژاپنی نیز می توان به عنوان اعجابی جدید نام برد. این غذا که اصالتی چینی دارد، نخستین بار در قرن نوزدهم میلادی در ژاپن مشهور شد. محتویات این غذا رشته های گندم با گوشت بوده و اغلب سس سویا همراه با جلبک های دریایی، پیاز سبز و ذرت به آن افزوده می شود. نکته جالب توجه در خصوص این غذا آن است که مناطق مختلف ژاپن، دستور غذایی مخصوص به خود برای تهیه آن دارند.



iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد