ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

وام از کجا بگیریم ؟

iran-stars.com


صحبت از دریافت تسهیلات واقعی نیست اما وقتی که گره کور در کار می‌افتد؛ شما هم علاقه ندارید به دوست و آشنا رو بیندازید یا دوست و آشنا علاقه ندارند که به آن‌ها رو بیندازید و گرفتن وام ‌نسبتا سهل‌الوصول بانکی، می‌تواند کار شما را راه بیندازد. پس تا این نسخه تپش هست نیازی به قرض‌و‌قوله از دوست و آشنا نیست.  اما دل‌مان نمی‌آید نگوییم که تمام اقتصاددانان معتقدند، چون نرخ تورم کشور بالاتر از سود بانکی است، این امر باعث می‌شود که ما نه تنها در ارتباط با بانک‌ها سود نبریم بلکه ماهانه چند درصدی هم ضرر بدهیم. با وجود این وام‌های بانکی در این دوره و زمانه حکم همان لنگه کفش در بیابان را دارند. برای دریافت وام کمتر می‌شود روی بانک‌های دولتی حساب کرد، پس تمرکز ما بیشتر روی صندوق‌ها و موسسات مالی و اعتباری است. از همین حالا بگوییم که شرایط دریافت وام‌ها صد‌در‌صد باب میل ما و شما نیست‏‏ اما با وجود بضاعت کم سیستم بانکی، یکسری وام و تسهیلات به شما معرفی می‌کنیم که حرف ندارد!


________________________________________

هم خرج کنید، هم پس‌انداز:

اگر مبلغی پول برای خرید ماشین‌، جهیزیه یا رفتن به سفر دارید، ‌این پول را به‌عنوان سپرده در بانک سامان بگذارید و بعد از 48ساعت، 80 درصد آن مبلغ را به‌عنوان وام دریافت کنید. برای دریافت این وام نیاز به ضامن ندارید چون اصل سپرده شما به‌عنوان ضامن در حساب‌تان باقی می‌ماند و سود 14 درصد به آن تعلق می‌گیرد. مبلغ وام را هم طی 24 قسط با سود 24 درصد به بانک پس می‌دهید. فایده این کار این است که شما اصل پول‌تان را نگه می‌دارید و فقط پولی را که از بانک وام می‌گیرید را خرج می‌کنید و بعد فرصت دارید که تا 2سال بابت هر یک‌میلیون حدودا ماهی 50 هزار تومان قسط بدهید. البته برای پرداخت قسط‌ها می‌توانید روی سود بانکی‌تان هم حساب کنید. شما بابت هر یک میلیون، حدود 14 هزار تومان سود می‌گیرید که اگر این مبلغ را از قسط‌تان کم کنید، قسط شما رقمی نزدیک به 35‌هزار تومان می‌شود. نکته آخر هم این‌که هر فرد می‌تواند تا سقف 10 میلیون تومان از این وام استفاده کند‏، اگر به بیشتر از این نیاز دارید به نام اعضای خانواده‌تان هم می‌توانید وام بگیرید. مهم‌ترین مزایای این وام 48 ساعته بودن آن است و این‌که شما حالا با پول بانک به سفر می‌روید یا جهیزیه می‌خرید اما بعد از 2سال که مبلغ وام را با بانک تسویه کردید، اصل پول‌تان را هم دارید. نام این وام، «تسهیلات کارت اعتباری» است.
________________________________________

دریافت وام از دفتر ریاست‌جمهوری:

برای درخواست وام از دفتر ریاست‌جمهوری باید با شماره 111تماس بگیرید و بعد دکمه شماره‌ 2 را فشار دهید و سپس مشخصات خواسته شده از جمله نام، نام خانوادگی و... را ثبت کنید و در نهایت هم کد رهگیری دریافت کنید. سقف این وام 2 میلیون تومان است. شما بعد از گذشت یک ماه مجددا با شماره 111 تماس بگیرید و با استفاده از کد رهگیری شعبه پرداخت وام‌ را پیدا کنید. در‌ضمن برای دریافت این وام به یک ضامن کارمند دولت نیاز است.
________________________________________

وام خودرو:

 بانک‌ها طبق یک دستورالعمل مشترک موظف به پرداخت تسهیلات می‌شوند اما طبق قانون، هر بانک و هر شعبه‌ای می‌تواند شرایط ارائه تسهیلات را به سلیقه‌خود و با توجه به نحوه بازپرداخت‌های مشتریان تغییر دهد. مثلا شعبه‌ای که مطالبات معوق زیادی دارد مقرر می‌کند که از این پس ‌برای ارائه تسهیلات ضمانت‌های بیشتری از مشتریان گرفته شود و برعکس، یعنی شعبه‌ای که مشتریان خوش حساب دارد تسهیلات را با دریافت ضمانت‌های کمتری ارائه می‌دهد. این نکته در مورد پرداخت وام‌ها نیز صدق می‌کند، مثلا بعضی از شعبات یک بانک یک تسهیلاتی را می‌دهند که شعبه‌های دیگر به‌دلیل کمبود اعتبار قادر به پرداخت آن نیستند. در نتیجه این همه قصه بافتیم که بگوییم از هر تسهیلاتی که می‌خواهید استفاده کنید حتما به چند‌ شعبه ارائه‌دهنده آن تسهیلات سر بزنید تا هر وامی را با بهترین شرایط و کمترین دردسر دریافت کنید. مثلا وام خودرو یکی از آن وام‌هایی است که به‌دلیل طرفداران زیادی که دارد، اغلب شعبات به‌تازگی تمایلی به ارائه آن ندارند. در این مواقع دلسرد نشوید و به شعبه دیگری سر بزنید.
________________________________________

یک پیشنهاد برای مستاجرها:

اگر مستاجر هستید با گرفتن این وام می‌توانید مبلغ اجاره‌بها را به پول رهن تبدیل کنید. با این روش شما 10 میلیون تومان را به‌مدت 8 ماه در موسسه مالی و اعتباری «مولی‌الموحدین» سپرده‌گذاری می‌کنید و بعد از 6 ماه، 2‌برابر مبلغ سپرده را از بانک وام می‌گیرید، یعنی 20 میلیون تومان. این مبلغ را به‌عنوان پول رهن به صاحب‌خانه می‌دهید و بعد به جای دادن اجاره‌بها ماهانه اقساط بانک را پرداخت می‌کنید. با این تفاوت که اجاره‌بها از جیب شما می‌رود اما اقساط در قالب پول رهن برای شما می‌ماند و شما می‌توانید بعد از پایان مدت اجاره آن مبلغ را از صاحب‌خانه مطالبه کنید. سود این وام 24درصد است و نام این وام، وام «جعاله» بوده و زمان بازپرداخت این وام 36‌ماهه است. اما موسسه مالی و اعتباری مولی‌الموحدین یک وام کارگشا هم دارد که براساس آن، شما از یک و نیم تا 5 میلیون تومان را به‌مدت 6 ماه در موسسه سپرده‌گذاری می‌کنید و بعد از 6 ماه 2 برابر آن را برداشت می‌کنید. این وام فقط 4 درصد کارمزد دارد که همان ابتدا از مبلغ دریافتی شما کسر می‌شود. مدت بازپرداخت این وام 30 ماهه است.


iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد