ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

چگونه در دنیای تکنولوژی میلیاردر شویم ؟؟

iran-stars.com


تمامی مردان که نام میبریم همگی میلیاردر هستند . حال در مورد ایده های روشن و افکار خلاقانه آنها که آنهارا در صدر نردبان تکنولوژی قرار داد خواهیم گفت.


مارک زاکربرگ : خالق فیسبوک

دارائی کل : 4 ملیارد دلار


iran-stars.com


همه چیز چگونه شروع شد؟
وقتی که نامزد زاکربرگ او را ترک کرد ، زاکربرگ که دانشجو کامپیوتر دانشگاه هاروارد بود ، مست کرد و در یک غروب تمامی استعداد خود را مصرف کرد و سایتی ساخت به نام فیس مش . این سایت سایتی بود که تصاویر هک شده ای که در دیتابیس کامپیوتری دانشگاه هاروارد بود را به اشتراک میگذاشت ؛ تصاویر دانشجو ها. این سایت قابلیتی داشت که میتوانستید به عنوان مخاطب به عکس دانشجو ها رتبه جذاب و غیر جذاب بدهید.


ایده های روشن
سایت فیس مش به سرعت توسط دانشگاه هاروارد بسته شد اما بعد از اینکه آوازه آن بین دانشجوها بپیچد.تمامی دانشجو ها به مارک پیشنهاد دادند که چیزی بسازد که کمتر غیر قانونی باشد و روابطی آنلاین بین دانشجوهارا ایجاد کند. همچنین موفقیت بی نظیر فیس مش زاکربرگ را ترغیب به ساخت فیسبوک کرد ، که در این راه کسانی همچون ادواردو سروین ، داستین ماسکویتز و کریس هیو به او کمک کردند. در ابتدا این سایت مکانی برای ایجاد رابطه دانشجویان با یکدیگر بود که قابلیت هایی همچون به اشتراک گذاری علایق و عکس های شخصی نیز بود.


بعد از آن چه شد؟
فقط در عرض 24 ساعت چیزی حدود 1500 دانشجو در سایت فیس بوک ثبت نام کردند .در سال 2004 مارک زاکربرگ دامنه فیسبوک .دات کام را به قیمت 200 هزار دلار از دانشگاه هاروارد خریداری کرد. این پولی بود که تا به حال برای فیسبوکی که مردم جهان را به هم ارتباط داده خرج شد. در سال 2009 تخمین زده شد که این سایت 400 ملیون کاربر از سراسر جهان دارد. که چیزی حدود 800 ملیون دلار را در خود ذخیره کرده بود. عمومی شدن فیسبوک به این مسئله که حالا این سایت 100 ملیارد پوند می ارزد کمک کرد.


بیل گیتس : بازنشسته


سرمایه کل : 53 ملیارد دلار


iran-stars.com


همه چیز چگونه شروع شد؟
در دوران دبیرستان بیل گیتس یک برنامه نویس کامپیوتر بود. او و دوستانش ابتدا در چندتا از کامپیوتر های مرکز اشکال ایجاد کردند و توانستند بعد ها به عنوان کارمند در آنجا برای تعمیر کامپیوتر ها استخدام شوند. در مدرسه او داوطلب شد تا برنامه های درسی مدرسه را تنظیم کند و بعد از آن برنامه رو طوری تنظیم کرد که درس های خود را در کلاس با دختران بگذراند.


ایده های روشن
گیتس یه مقاله در مورد چیپ 8800 الطیر کامپیوتر در سال 1975 منتشر کرد . این حرکت او را مشتاق ادامه کرد و دوست او پل الن با شرکت سازنده میتس تماس گرفت و اعلام کرد که یک برنامه مترجم را برنامه نویسی کرده اند . البته این دروغ بود ، آنها کاری نکرده بودند . اما با موافقت شرکت سازنده آنها شروع به نوشتن کردند و اولین برنامه مترجم تاریخ کامپیوتر را عرضه کردند. این حرکت باعث شد گیتس به 16.500 هزار دلار برسد و مایکروسافت را در سال 1976 تاسیس کند.


 بعد از آن چه شد؟
از شرکت مایکروسافت شنیده اید؟  شرکتی که مانند بمب ظهور کرد و در سال 80 با آی بی ام قرار داد همکاری را امضا کرد و برنامه های ترجمه و چند سیستم عامل برای کامپیوتر آی بی ام تولید کرد. در سال 1985 شرکت مایکروسافت ویندوز OS را عرضه کرد ، چیزی که باعث شد بازار کامپیوتر ها را به دست بیل گیتس بدهد و او را از سال 95 تا 2009 پولدار ترین مرد جهان کند.


استیو جابز : اپل


میزان دارائی : 5.5 ملیارد دلار


iran-stars.com


چگونه آغاز شد؟
اطلاعات کمی از دوران دبیرستان او موجود است. جابز در دوره دانشگاه ترک تحصیل میکند و شغلی در شرکت آتاری پیدا میکند و همراه با ودستان خود استیو ووزنیاک و رونال وین شرکت اپل را راه اندازی میکند و در سال 76 دو کامپیوتر خانگی به نام اپل یک و دو را به کمک یک وام بانکی 250 هزار دلاری عرضه بازار جهان میکند.


ایده های روشن
البته خیلی موفقیت اپل را ساخت سیستم عامل مکینتاش در سال 84 میدانند که شروعی بزرگ برای اپل در دنیای کامپیوتری بود. اپلی که ما امروز میشناسیمش حاصل اختراعات موفقیت آمیز در سالهای آخر هزاره و فروش موفق آنهاست.


بعد ها چه شد؟
آی مک محبوب بود ، اما آی پاد چیز دیگری بود ، این دستگاه توانست به سرعت در بین مردم نفوذ کند و توانست 260 ملیون دستگاه بفروشد. آیفون و حالا آی پد نیز توانستند با این موفقیت در روش را به فروش هر کدام 3 ملیون به دست آورند. جایز توانست این چهره را برای شرکت اپل بسازد و این شرکت را در صنعت و تکنولوژی جا دهد . با اینکه فروش ویندوز 7 فراتر از حد رویای اپل بود اما هنوز هم این شرکت در ذهن مردم شرکتی بالا مقام است.


لری پیج و سرگی برین : گوگل


میزان دارائی : 17.5 ملیارد هر کدام


iran-stars.com


چگونه آغاز شد؟
 در سال 96 سازندگان سایت گوگل برین و پیج هر دو در دانشگاه اسنفورد تحصیل میکردند برای مقطع پی اچ دی . آنها قصد داشتند تا یک کتابخانه دیجیتالی بزرگ و جهانی را تشکیل دهند. آنها بر روی تئوری و ایده پیج در مرود ساخت روشی برای استفاده بهینه از اینترنت کار کردند که بعد ها شکوفا شد.


ایده های روشن
این دو سازنده متوجه شدند متدی که اختراع کرده بودند بر اساس تعداد دفعاتی که اسم سایت سرچ میشود ناکارآمد و ضعیف است و پیج رنک را ایجاد کردند . این سیتسم لینک های مشهور را چک میکرد . هر چه در پیج های یک لینک  با ارزش بیشتر وجود داشت پیج رنک هم بالاتر میرفت. این روش سرچ کردن را برای بازدید کنندگان راحت تر کرد و سایت های بهینه را جایگزین سایت های اسپم کرد.


بعد ها چه شد؟
در سال 1998 پیج رنک نام گوگل پیدا کرد و از زیرزمین های کوچک که ساخته شده بود بیرون آمد. این سایت در همان سال توانست 100 هزار دلار سرمایه گذاری مردمی کسب کند . یک سال بعد برین 25 ملیون دلار در آمد داشت . این شرکت تا به حال شعبه ها و امکانات زیادی را برای سایت خود تاسیس کرده امکاناتی همچون : نقشه های گوگل ، کتاب گوگل ، و هنوز هم این سایت به عنوان محبوب ترین سایت نام برده میشود .


منبع : T3


iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد