ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

دومین دیوار بزرگ جهان در هند / عکس

iran-stars.com


فارس نیوز: قلعه “کمبهالگاره” واقع در جنوب هند را دیواری احاطه کرده است که بعد از دیوار بزرگ چین بزرگترین دیوار تاریخی دست بشر است. این دیوار بیشتر از ۳۶ کیلومتر طول داشته و قطر آن در برخی از نقاط به ۱۵ متر می رسد و دارای ۷ دروازه است..


iran-stars.com


اگر قصد بازدید از این دیوار را داشته باشید ممکن است در بسیاری نقاط آن را با دیوار چین اشتباه بگیرید که البته اشتباه دور از ذهنی هم نیست که این دیوار در کشور همسایه چین کشیده شده و فرهنگ ها روی یکدیگر تاثیر می گذارند.


iran-stars.com

 
 
ساخت این دیوار در سال ۱۴۴۳ آغاز شده و حدود یک قرن به طول کشیده است و سپس در قرن نوزدهم قسمتهایی به آن اضافه شده است. هدف از ساخت این دیوار در آن دوران محافظت از معابد و زمین های کشاورزی حاصلخیز منطقه بوده است.


iran-stars.com

 
در محوطه داخلی این اثر تاریخی بیش از ۳۵۰ معبد وجود دارد و از نکات جالب در مورد آن آویختن فانوس‌هایی در طول دیوار بوده تا کشاورزان بتوانند شبانه روز مشغول فعالیت کشاورزی باشند.


iran-stars.com

 
مقامات محلی به توریست‌هایی که قصد بازدید از این اثر تاریخی بی‌نظیر را دارند به آنها توصیه می‌کنند تا زیاد در اطراف آن به کنجکاوی و جست و جو نپردازند و سعی نکنند تا از آن بالا یا پایین بروند؛ زیرا با وجود غیرفعال شدن بسیاری از تله‌هایی که برای جلوگیری از نفوذ به داخل دیوار ساخته شده، ممکن است بعضی از آنها هنوز فعال باشند.


iran-stars.com 




iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد