ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

30 آذرماه 1391 شمسی، دنیا به پایان می رسد!

iran-stars.com


اگر به شما بگوییم که کمتر از 4 ماه دیگر، دنیا به پایان می رسد و زندگی بشر بر روی کره خاکی خاتمه می یابد، آنگاه چه خواهید کرد؟!


ظاهرا، دنیا در 21 دسامبر سال 2012 به پایان می رسد! بله، درست متوجه شدید! یا حداقل بخش بزرگی از نوع بشری نابود خواهند شد! دیگر برای شغل آینده خود برنامه ریزی نکنید! بدنبال خرید خانه نباشید، و در عوض، چند سال آخر زندگی تان را هرآنطور که می خواهید بگذرانید. اکنون شما 4 ماه فرصت دارید که از زندگی لذت ببرید... قبل از پایان دنیا!


براساس پیش بینی های انجام شده، 21 دسامبر 2012 میلادی؛ مقارن با 30 آذرماه 1391 شمسی، جهان به فرجام خواند رسید! اما آیا تعیین چنین تاریخ دقیقی برای پایان دوران، واقعیت دارد؟ و اینکه ریشه اینگونه ادعاها از کجا نشات می گیرد؟طرفداران نظریه پایان جهان در سال 2012 برای اثبات مدعای خود به "پیشگویی های نوسترآداموس" و نیز "پایان تقویم قوم مایا" استناد می کنند.


پیشگویی نوسترآداموس درباره وقایع 2012


"میشل دی نستردآم" معروف به "نوسترآداموس"، فردی فرانسوی و یهودی الاصل و از جمله پیشگویان بزرگ قرن 16 میلادی بشمار می رود.


گفته می شود که نوسترآداموس، ظهور افرادی چون؛ ناپلئون بناپارت، آدولف هیتلر، لوئی پاستور و نیز وقایعی مانند؛ حادثه 11 سپتامبر و حتی انقلاب اسلامی ایران را نیز پیش بینی کرده بود و پایان جهان در سال 2012 نیز از دیگر پیشگویی های وی است.


براین اساس وی در اشعار و یکی از نقاشی هایش، پیدایش ستاره دنباله دار و برخورد آن با زمین را در سال 2012، پیشگویی می کند البته تاریخ دقیقی در پیشگویی های نوسترآداموس مشخص نشده اما وی وقوع برخی از حوادث منتج به آخرالزمان را در سال 2012 قطعی می داند.


پیشگویی مایا ها درباره وقایع 2012


بیشترین مانور تبلیغاتی برای اثبات صحت نظریه پایان جهان در سال 2012، بر روی قوم "مایا" و تقویم "مایان" است.مایا؛ نام قومی است که سابقه آنان به 1500 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. مایا ها غالباً در آمریکای مرکزی و جنوب مکزیک به زندگی مشغول بودند. اهرام مشهور آمریکای مرکزی نیز ساخته دست همین تمدن بوده است. این قوم هم چنین بهمراه مصریان، از جمله تمدن های هوشمند باستان بشمار می روند.طبق تقویم چند هزار ساله قوم مایا که به "مایان" شهرت دارد، در تاریخ 21 دسامبر 2012 همزمان با گذشت 5200 سال از تقویم مایانی، این تقویم کاربرد خود را از دست خواهد داد و جهان به انتها خواهد رسید.


آیا این ادعا صحت دارد؟


مایایی ها از تقویم های مختلفی استفاده می کردند و زمان را بعنوان گردش هایی روحانی درنظر می گرفتند. ازآنجایی که این تقویمها استفاده های عملی زیادی داشتند مثل: کاربردهای اجتماعی، کشاورزی، اقتصادی و... ، به عنصر مذهبی قوی ای تبدیل شده بودند و این کاملا با تقویم میلادی جدید متباین است که تنها دارای معانی اجتماعی و اقتصادی است.بیشتر تقویمهای مایایی کوتاه بودند. تقویم تزولکئین (Tzolk"in) در 250 روز تمام می شد و تقویم هاآب (Ha"ab) طول سال را 365 روز درنظر می گیرد.مایایی ها این دو تقویم را با هم ترکیب کردند تا تقویمی به نام «گرد تقویم» (Calandar Round)تهیه نمودند: که برابر است با یک چرخه از 52 هاآب (تقریبا 52 سال که برابر طول تقریبی یک نسل است.) درون یک گرد تقویم چرخه های 13 و 20 روزه وجود دارد.واضح است که این سیستم تنها زمانی استفاده می شود که 52 سال را 18980 روز واحد در نظر بگیریم.بعلاوه ی این سیستمها، مایایی ها چرخه ای داشتند به نام «چرخه ی زهره». آن ها با دقت زیاد تقویمی شکل دادند که بر اساس موقعیت زهره در آسمان شب بود. (ممکن است که آنها تقویمهای مشابهی برای سیارات دیگر هم داشته اند .)با استفاده از گرد تقویم هیچ گاه نمی توان سالی قدیمی تر از 52 سال را مشخص کرد!پس چگونه می توان تاریخ های طولانی را با استفاده از تقویم مایایی ها تعیین نمود؟مایاها برای حل این مشکل روشی ابتکاری بکار بردند. در نهایت تقویم آنها از دوره ی بلندی استفاده کرد که 5126 سال دارد. این دوره بر اساس ملاحظات مذهبی، دوران قاعدگی، محاسبات ریاضیرویاعداد 13 و 20 و همچنین اساطیر اخترگویانه ایجاد شده است.سال مبدأ در شمارش طویل مایایی در «0.0.0.0.0» آغاز می شود. هر صفر از 0-19 تغییر می کند که هرکدام نشاندهنده ی روزهای مایایی است. مثلا اولین روز از شمارش طویل به صورت 0.0.0.0.1 نوشته می شود. این عدد اضافه می شود تا روز 19. با افزوده شدن 1 روز دیگر یعنی 20 روز به صورت زیر نوشته می شود:0.0.0.1.0
این شمارش تا 0.0.1.0.0 ادامه می یابد(حدود یک سال ) و همینطور تا 0.1.0.0.0 (حدود 20 سال) و 1.0.0.0.0 (حدود 400 سال). حالا مثلا تاریخ 2.10.12.7.1 در تقویم مایایی نشان دهنده ی تاریخ تقریبی 1012 سال و 7 ماه و 1 روز است.واقعا تقویم جالبی است. ولی این تقویم با پایان جهان چه ارتباطی دارد؟


رسالت مایایی تماما بر این اساس است که هنگامی که شمارش بلند مایایی تمام شود، یک اتفاق بدی بوقوع خواهد پیوست.متخصصین مایا از هر دو عدد 13 و 20 استفاده می کنند. طبق نظر ایشان پایان این دوره می تواند در 13.0.0.0.0 روی دهد. و این تاریخ برابر با 5126 سال است.این شمارش بلند دوره در 0.0.0.0.0 آغاز شده است که مطابق 11 آگوست 3114 پیش از میلاد می شود و شمارش طویل دوره ی مایاها در 5126 سال بعد از این تاریخ یعنی در 21 دسامبر 2012 به پایان می رسد.


روز رستاخیز:


زمانی که چیزی تمام می شود (حتی چیز بی خطری مثل یک تقویم باستانی)، مردم گمان می کنند که نهایی ترین احتمالات برای پایان تمدن روی خواهد داد. از طرف دیگر باستان شناسان و اسطوره شناسان معتقدند که مایایی ها یک عصر روشنگری را برای سال 13.0.0.0.0پیش بینی کرده اند. ولی واقعیت این است که شواهد کافی برای چنین رستاخیز عظیمی در آن روز در دست نداریم!!


تهدیدهایی برعلیه زمین و نوع بشر تا بحال مطرح شده اند: برخورد سیارکها، سیاهچاله ها، انفجارات پرتوگاما در کهکشانهای نزدیک، دوره ی یخبندان و جابجایی قطبین. ولی هیچ شاهدی برای روی دادن یکی از این اتفاقات در 2012 وجود ندارد. این اتفاقات هر زمانی می توانند روی دهند و هیچ ارتباطی با تاریخ خاصی ندارند. هر کدام از این تهدیدها نیاز به یک مقاله ی مستقل دارد که توضیح داده شود که چرا دلیلی برای روی دادن آنها وجود ندارد.نکته جالب این است که باستان ستاره شناسان مایایی هنوزاختلاف نظر دارندکه آیا پایان تقویم در 13.0.0.0.0 است یا 20.0.0.0.0(حدود سال 8000 میلادی).


در نتیجه، این قبیل پیش بینی ها نه تنها مبنای علمی ندارد بلکه از خرافات و اعتقادات اسطوره ای اقوام باستانی ریشه گرفته است. توجه مردم جهان به این قبیل خرافات نشان دهنده ی عمق خرافه پرستی و جهل علمی نسبت به یافته های دقیق و جهان علمی امروز است. در واقع شاید بتوان گفت پیشرفت علم و تکنولوژی تأثیر زیادی در سطح علمی و درک عمومی اقشار جوامع انسانی بازی نکرده است!!


سوء استفاده هالیوود از پایان جهان:


به علت جذابیتی که این گونه پیش گویی ها برای مردم و گاها حکومت ها دارد، هالیوود نیز بیکار ننشسته و در سال 2009 فیلم سینمایی «2012» را روانه بازار کرده است. فیلمی که تلویحاً به پایان دنیا در این تاریخ اشاره می کند.


این فیلم با گرته برداری محض از داستان حضرت نوح(ع) و ترکیب آن با ملغمه ای پیشگویی های نوسترآداموس و مایا ها، مردم سراسر جهان را به مهیا شدن برای این رخداد مهم تهییج می کند. تهییج و تشویقی که مشخص نیست در پس آن چه اهدافی نهفته باشد؟!
 
و در پایان:
 
دانش اندک، راه را برای داستان‌های آخرالزمانی باز می‌کند. ولی این حقیقت که ما به داستان‌های ترسناک علاقه داریم، در آن کم‌تاثیر نیست، به دلیل مشابهی هم ما از یک فیلم ترسناک یا علمی تخیلی لذت می‌بریم؛ به این دلیل که ما را قادر می‌سازد تا از ابتذال زندگی روزمره فرار کنیم. برای برخی، یک دلیل دیگر هم برای این اعتقاد وجود دارد؛ این انتظار که در زمانی که خیلی دور نیست، روز داوری فراخواهد رسید.

پدیده 2012 زنده و پرانرژی است و بدون شک تا روز 22 دسامبر سال آینده همین‌گونه خواهد ماند، هنگامی که بیدار شویم و ببینیم که زمین از محور خود جابجا نشده، قطبین مغناطیسی آن برعکس نشده‌اند یا یک سیاره ناشناخته از نزدیکی آن رد نشده است. اگر تجربیات گذشته چراغ راه آینده ما باشند، به سرعت توضیحاتی برای دلایل نجات ما پیدا خواهند شد و پیشگویان روز داوری جدید، این روز را با مورد بعدی که هنوز زمان آن نرسیده، جایگزین خواهند کرد. همانند همیشه، این هشدارهای تکراری و تجدید شده، مخاطبان مشتاق خود را خواهند داشت. و باز هم مانند همیشه، واقعیت علمی در این میان در گوشه‌ای به تماشا خواهد نشست و کسی گوش به آن نخواهد داد.


منبع:صراط


iran-stars.com

نظرات 2 + ارسال نظر
the life دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:15 ب.ظ http://www.thelife7.blogsky.com

این دروغی بیش نیست . اما اگه این اتفاق بیافته خیلی خوشحال میشم .چون نسل های قبلی من این اتفاق جالب را ندیده اند و من می توانم ببینم البته اگر عمرم کفاف دهد.

MojtabaMax دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ب.ظ http://max-Articels.mihanblog.com

مطلب جالبی بود!
میدونستی این مطلب قرآنی هم اثبات شده؟

به وبلاگم بیا لینکش رو توی پست ثابت وبلاگم با عنوان روز شمار سوره ی الرحمن برای آغاز وقایع آخرالزمان گذاشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد