ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

ایران استارز

بهترین و جذاب ترین مطالب روز

نمای فوق العاده زیبای خانه شناور بر دریاچه هیوران، کانادا

iran-stars.com


خانه شناور توسط گروه معماری MOS طراحی شدند و از امتیاز مناظر شگفت انگیز دریاچه هیوران، اونتاریوی کانادا سود بردند تا چالشی جدی در معماری برای رقبای خود باشند.


هرچند که به گفته ی مجریان طرح، موقعیت دریاچه بزرگ مشکلات و پیچیدگی های بسیاری در کار ساخت و ساز و یافتن مناسب ترین امکانات و طراحی برای هماهنگی با موقعیت محلی را ایجاد کرده است.


تغییرات سالیانه به فراخور عوض شدن فصل ها، همین طور تغییرات آب و هوایی کلی منطقه لحاظ شده اند به دلیل اینکه سطح آب دریاچه هیوران به سرعت از ماهی به ماه دیگر و از سالی به سال دیگر در تغییر است.


برای سازگار شدن با این خاصیت، تغییرات دینامیکی ایجاد شده و خانه ها به واسطه ی شناورهای استیل روی سطح آب شناور شده اند که به آنها اجازه می دهد با تغییرات سطح آب دریاچه بالا و پایین بروند.


ایده ی اولیه نمای این خانه از خانه های بومیان منطقه گرفته شد که نه تنها شامل طراحی داخلی بلکه بخش بیرونی ساختمان را نیز در بر می گیرد به نحوی که بیشترین ارتباط با دریاچه وجود داشته باشد.


دیوار ضدباران، پوشش موزاییک های خانه است که از چوب سدر ساخته شده اند و فضای داخلی را حفاظت می کنند و همچنان وارد شدن نور را به فضای خانه آسان تر می سازد که خاصیتی منحصر به فرد و چشمگیر به خانه داده است و در عین حال که از ورود باد به داخل خانه جلوگیری می کند میزان جذب گرما را افزایش می دهد.


می توانید از منظره ی فوق العاده ای که این خانه ها ارائه می دهند لذت ببرید، همینطور سایر راهکارهای طراحی و رفاهی در این منازل بی نظیر که به خوبی با محیط اطرافشان سازگاری یافته اند.


iran-stars.com


iran-stars.com


iran-stars.com


iran-stars.com


iran-stars.com


iran-stars.com


iran-stars.com


iran-stars.com



iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد